31.03.2005 Kantoorleven (10); deel 2

eerder

Netwerkbeheerder Klaus komt de trap aflopen en schudt onze hand. Hij en mijn collega lijken vanaf het eerste moment beste vrienden te zijn. Hun beider passie voor een obscuur maar o zo stabiel besturingssysteem wordt vol vuur besproken. “Eindelijk een medestander”, lijken ze beide te denken. Na hun gezamenlijke lofzang wil ik ter zake te komen door het probleem kort samen te vatten, maar word abrupt onderbroken door E., omdat ik er volgens hem niets van begrepen heb. Druk tekenend legt hij mij het hele systeem uit met behulp van een flow chart. Er worden allerlei leuke weetjes en trucjes bij gehaald die niets met het probleem te maken hebben, maar Klaus is duidelijk onder de indruk en smult van al deze kennis. Ik bijt op mijn lip.

Met een bekertje thermoskankoffie worden we binnengeleid in het testlab. Her en der staan pc’s waarvan de ingewanden uit de kast hangen. De vloer is bezaaid met kabels. Een tl-buis knippert. Het ruikt er muf. Klaus gaat ons een demonstratie van het probleem geven en daarvoor is een pc met Windows XP nodig. Al tijdens de installatie wordt door beiden druk geklaagd over de interface. Na afloop moet eerst het Teletubbiesbehang het veld ruimen en de blauwe taakbalk naar de klassieke grijze versie worden omgezet. Daarna volgt een half uur durend gevecht om het toetsenbord op de Duitse layout in te stellen. De twee zitten schouder aan schouder achter het toestenbord, af en toe bijna vechtend om de muis. “Darf Ich? Darf Ich?”, gaan ze ombeurten. Ik probeer te helpen door uit te leggen waar de instelling zit, wat terzijde wordt geschoven met een “daar hebben we net gekeken!”. Ik mompel iets in de trant van “dan heb je niet goed gekeken” en besluit verder mijn mond te houden.

verder

alex | 22:31 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 22:31 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »


Nerds van het verkeerde slag, ik ken ze ook te goed.

Alper - 31.03.2005 - 23:43

Zeg Alex, zullen we een microsoft fanclub oprichten?

Matthijs - 01.04.2005 - 03:06

Ooh, spannend…

jessie - 01.04.2005 - 03:44

Als je Microsoft niet haat betekend het nog niet dat je hun producten goed vindt. :)

arno - 01.04.2005 - 09:28
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

31.03.2005 Kantoorleven (10)

Om kwart over zeven loop ik de taxistandplaats van Utrecht CS op, waar collega E. mij op zou wachten. Ik zie zijn grijze Ford Mondeo staan. Achter de achterruit zit een Amerikaans nummerbord geplakt. Er staat ‘OpenVMS for Life’ op. Ik haal diep adem en trek het portier open.

Mijn collega en ik zijn al een paar weken bezig met het onderzoeken van een probleem bij een bedrijf in Keulen, zonder resultaat. Hij stelde voor maar eens bij de klant op bezoek te gaan. Ik zag niet er niet zo veel heil in, maar stemde schoorvoetend in, waardoor ik nu in de file sta om Utrecht uit te komen. E. vertoont met zijn versleten Dockers, te grote colbert en drukke stropdas een verrassend grote gelijkenis met het beeld dat ik van hem gevormd had na onze vele telefoongesprekken.

E. heeft een zuidelijke tongval en praat onophoudend. OpenVMS is het beste en meest stabiele besturingssysteem ter wereld, wordt mij op dwingende toon ingeprent. Microsoft is de duivel zelve, een stelletje dieven en prutsers zijn het. Ik ken ze wel, de notoire Microsoft-haters, maar zo een als deze heb ik nog nooit meegemaakt. Nog ruim voor Arnhem weet ik dat dit een erg lange dag gaat worden.

verder

alex | 14:36 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 14:36 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Oh ja, zo ken ik er ook nogal een aantal. Het is waar, ik draai zelf ook op Linux, dat vind ik gewoon fijner, maar om gelijk de hele wereld te willen bekeren? Ik weet wel betere dingen met mijn tijd te doen.

Lynn - 31.03.2005 - 19:20

Ik ken ook een E. uit Utrecht dei goed aan jouw beschrijving voldoet, maar die heeft een andere auto. Ik neem aan dat E. je site niet kent ;-)

joep - 31.03.2005 - 19:52

Hmmmm openVMS, ooit gewerkt met machines die werken met dat systeem. Vooral het booten was leuk; het gevolg van deze langdurige boot procedure was dat de machines 24 uur per dag aanstonden. Maar wat wil je ook, het waren alpha`s

Jaap - 03.04.2005 - 22:07

1 keer raden wie sinds kort bij ons in amstelveen zit…. :-}

Ben - 04.01.2007 - 15:45
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

29.03.2005 Robots

Robots recensie

2/5 

De kaartjesafscheurman bij de Pathé Arena vertelde enthousiast dat we vandaag de eersten waren voor de IMAX-voorstelling van Robots. We moesten ons voorbereiden op een spektakel met overweldigend beeld en we zouden weggeblazen worden door het geluid. De IMAX-zaal is niet overdreven groot, maar het scherm is erg imposant. We zaten op de vijfde rij licht te schudden in de stoel en vroegen ons even af of dit een voorproefje was van de geluidseffecten die zich een weg door de ruggenmerg zouden banen. Het bleek gewoon het heien bij het station te zijn.

Nadat we met vier anderen de reclame hadden gezien gingen de lichten weer aan. Een medewerker liep naar voren met een microfoon en hield een onnavolgbaar toespraakje over IMAX en de technologie erachter. Na afloop deed iemand een aanzet tot een applausje, maar stopte snel toen niemand volgde.

Robots moet pogen een publiek te behagen dat verwend is door films van Pixar, zoals Finding Nemo en The Incredibles. In technisch opzicht is dat wel gelukt. Alle robots glimmen dat het een lieve lust is en de stad waarin de film zich afspeelt is één grote kleurrijke kermis. Het is daarom jammer dat het verhaal volgens zich een onvoorstelbaar uitgekauwd stramien voltrekt. Pixar heeft bewezen dat een animatiefilm voor alle leeftijden leuk kan zijn. Robots is echt een kinderfilm met tenenkrommend sentiment, een paar leermomenten en erg flauwe grappen. De karakters zijn nogal mat, eigenlijk komt alleen Fender uit de verf door het stemmenwerk van Robin Williams. Jammer.

De IMAX-projectie is indrukwekkend door zijn afmetingen. Het beeld is mooi scherp en helder, behalve als er snelle bewegingen zijn, dan wordt alles op een vervelende manier wazig. Voor de gamers onder u: de frame rate lijkt te laag. Ik denk ook niet dat Robots bij uitstek de film is om het geluid te ervaren. Al met al een teleurstelling.

style="display: none" >
alex | 18:18 | film | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Makers van kinderfilms zijn hoe langer hoe meer ‘inside-jokes voor volwassenen’ in hun films gaan inbouwen. Waardoor de film eigenlijk nog leuker is voor de ouders dan voor het kind.
Bij Robots is dat bijna niet gebeurd. Bovendien is het plot erg dun. Toch heeft mijn zoon (7) erg van de film genoten. En wij daardoor ook.
( http://blog.lachicamerengue.com/archives/000806.html )

CasaSpider - 29.03.2005 - 20:02

Tsja, een goeie vlieg middag verkwanseld voor een slechte film… Da’s bijna net werken op zo’n mooie dag…

Ben - 29.03.2005 - 20:31

Ik ben er met mijn nichtjes naartoe geweest. Film was aardig. IMAX was wel ok.

KrijnOnline - 29.03.2005 - 23:59

Imax komt alleen tot zijn recht met een echte imax-film. Een film die speciaal voor zo’n groot scherm is gemaakt. Robots is dat niet.

Michiel - 01.04.2005 - 20:01
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

26.03.2005 Quebec Stad, 22 maart

St.Lawrencerivier Rue Sainte-Anne nutteloze parkeermeters het oude centrum

style="display: none" >
anneke | 18:58 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Qu?bec, is dat een mooie stad? Aan de vierde foto te zien wel…

Dwangbuis - 27.03.2005 - 17:22

Doet inderdaad bijna Oost-Europees aan. Prachtige foto, die vierde…

Fret - 29.03.2005 - 22:22

Sorry, die zwart-wit truuk kennen we nu wel. Niets bijzonders, dit.

Jrn - 31.03.2005 - 14:52

ziet er mooi uit, we gaan meteen op weg daar naartoe heen.

lela - 17.03.2007 - 13:02
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

20.03.2005 Amstelrust

Sinds landgoed Amstelrust aan de Amsteldijk is gekraakt zijn het huis en de enorme tuin iedere zondag open voor publiek. Het lijkt al een populair gezinsuitje te zijn geworden. De koffie staat klaar!

Update 31-05-05: Amstelrust ontruimd.

style="display: none" >
anneke | 15:17 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Goeie tip!

Irene - 20.03.2005 - 16:30

fietste er gister langs en het viel me al op dat er meer reuring was dan ooit eerder. binnenkort dus maar eens naar binnen!

hansb - 20.03.2005 - 19:36

Zo kom je nog eens ergens.

Puur Kaat - 22.03.2005 - 08:04

Ha, ik zag het item al op AT5 maar ik ben nog niet geweest :-)

Merel - 22.03.2005 - 23:42

Die derde foto lijkt zo uit een of andere serie te komen.

Dwangbuis - 23.03.2005 - 15:54

Mooi gezicht, die hoge bomen achter die hoge ramen… bij foto 3. :-)

Simone - 26.03.2005 - 10:51

wat gaaf zeg!
absoluut een keertje kijken…

arne - 26.03.2005 - 12:52

majestic rust..

Matthijs - 26.03.2005 - 16:38

Grappig! Ik kom er elke dag langs met de metro en vroeg me altijd af of daar iemand woonde. Nu kan ik eens een kijkje nemen!

Liu - 29.03.2005 - 22:48

Geweldig leefproject! Prachtige locatie, fijne mensen, zo kan het dus ook! Met alle Liefde kom ik gauw weer langs!

Moondance - 31.03.2005 - 16:33

Waarom kraak je een pand dat iemand aan het renoveren is?
Het is iemands anders huis, dat ga je toch niet bezoeken.
Je gaat toch niet zomaar bij iemand naar binnen, als hij er niet is?
Ik vind dit inbraak.

Snow - 04.04.2005 - 00:43

Waarom wordt er gekraakt? Lees hier eens eerst iets over! Gigantisch woningprobleem en huizen leeg laten staan, dat is het punt, dat kan gewoon niet. Soms zijn er twijfel gevallen, waar, maar hier niet, zo iets moois moet je met liefde gebruiken en niet leeg laten staan!

sander - 07.04.2005 - 15:53

Schorriemorie is het!

Opa B. - 09.04.2005 - 14:33

ik ben de huurder van dit pand dus gaarne snel het pand verlaten

dieters - 10.04.2005 - 20:53

Tja,

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten moet je ook de eventuele consequenties kunnen aanvaarden zoals kraak. Ik hoop niet dat de huidige bewoners er een puinhoop van maken want het is een erg mooi pand, hoewel de ringweg het eigenlijk van z’n echte schoonheid heeft beroofd.

jake - 14.04.2005 - 04:07

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij Amstelrust kom?
Mijn mening over deze kraak is dat ik echt respect heb voor die drie mannen daar binnen.
Wij zijn zelf ook opzoek naar een plekje maar is lastig te vinden.
Weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar ze hebben het goed gedaan.
Dus als iemand mij verteld hoe ik er kom kan ik het ze persoonlijk vragen.

jethro - 14.04.2005 - 20:23

Hoe te komen op Huize Amstelrust, is vrij gemakkelijk.
Men gaat naar Amsterdam RAI (o.v.v. of auto) en rijdt om het nabij gelegen Amstelpark heen slaat links af bij de weg naar de molen.

Eventueel kunt u al naast het Amstelpark parkeren, alvorens naar het huis te lopen, dit in verband met de geringe parkeerplaatsen aldaar.

Volg de weg van de molen het huis is aan deze weg langs de Amstel, nummer 319 (bijna vlak onder ringweg).

Veel plezier tijdens jullie bezoek zondags!!!

moondance - 17.04.2005 - 02:21

Nadat ik gedraaid had in een ‘toeristen’ bar op de Warmoestraat belandde ik bij jullie op een feestje. Als ik dat geweten had, had ik een hele andere koffer meegenomen maar jullie stonden allemaal te dansen!! TOP!!
Vond het gezellig, dank voor jullie gastvrijheid!
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

dj M-C?cile - 19.04.2005 - 14:07

Rick, een vriend van me is 1 van de krakers, hij is mede verantwoordelijk voor die fantastische zondagen, ik kan het echt iedereen aanraden daar eens langs te gaan.
keep up the vibe !!

werner - 21.04.2005 - 19:05

Ik vind gewoon dat je met je tengels van andermans spullen hoort af te blijven. Hebben jullie dat niet in je opvoeding meegekregen? En als je dan gezellig met kindertjes in Wyler’s huis paaseitjes zit te schilderen, vertel je ze er dan ook bij dat ‘t eigenlijk jullie huis helemaal niet is? Jammer, maar achter dit kraakverhaal zit absoluut geen moraal.

soisie - 26.04.2005 - 11:09

Vandaag, zondag 1 mei, ben ik er langs gekomen. Ik stoor me er vreselijk aan dat dit is gekraakt. De rust, zoals voorheen, is ver te zoeken. De muziek staat er erg hard en er is een behoorlijke pijnloop, overal liggen lege flesjes en blikjes. Ook staan er overal auto’s geparkeerd. Dus mijn drie wekelijkse jog-rondje wordt er niet mooier op. Kortom verlaat de mooie panden en het park.

gerlinde - 01.05.2005 - 20:20

gerlinde en soisie zijn ouwe zeuren.. nanananana
ze mogen er al weer uit, dit was het afscheidsfeestje, bedankt tuin! Bedankt Heren! Bedankt voor al die glimlachen, zonnestralen en energie. De vibe in die tuin zal nooit meer hetzelfde zijn!

bq - 02.05.2005 - 12:40

Zaterdag op zondag 30 april was echt te gek! Ik ben blij dat ik erbij heb mogen zijn…! Wie het ook georganiseerd heeft, bedankt! Ik zal het niet snel vergeten.

Yereth - 03.05.2005 - 00:35

schandalig hard gedanst, schandalig hard gehangen.. weekendje om niet tevrgeten; ik hoop dat jullie nog ff kunnen blijven!

rod - 03.05.2005 - 16:31

Amstelrust is van Amsterdam! Geniet er van zolang het kan..

elfje - 10.05.2005 - 20:35

Hey,
Was gister met een heel stel goeie vrienden in de tuin van Amstelrust aan het bijkomen van de fullmoon party op ruigoord. Heb een heerlijk weekend gehad. Snel weer!!!!!
Kus

Levi Lena - 23.05.2005 - 16:51

Mijn opa heeft daar gewoond en heb er dus wilde verhalen overgehoord !!
Er leuk lijkt het me om daar heen te gaan kijken maar ik woon in Drenthe en ben 15 jaar en daar kan ik dus niet heen !! heel jammer

Voor mijn Opa JAN VAN VEEN

Roselynn - 01.11.2005 - 20:54
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

20.03.2005 Jevgeni Chaldej

De Oekraïens-joodse fotograaf Jevgeni Chaldej (1917-1997) was fotojournalist, maar een die nooit het artistieke aspect uit het oog verloor. Voor de duvel niet bang, en niet vies van de nodige manipulatie. Het interessante aan de expositie van Chaldej’s werk is dan ook dat veel van de foto’s zijn voorzien van commentaar van de maker over de totstandkoming ervan. Verder wordt doorlopend een documentaire vertoond waarin de fotograaf vanuit een deprimerende flat op ontroerende wijze, maar zeker niet zonder humor, vertelt over zijn leven en werk. Prachtig is de scène waarin hij met glinsterende ogen beschrijft hoe hij in zijn jeugd foto’s, die hij met een zelfgemaakte camera had geschoten, liggend onder zijn bed zo goed en zo kwaad als het ging ontwikkelde. Deze foto is zonder twijfel zijn bekendste. In tegenstelling tot wat je zou vermoeden is ook deze echter allerminst spontaan tot stand gekomen. Zo was de Russische vlag door Chaldej zelf thuis alvast vervaardigd, en de positie van de Russische soldaat met zorg gekozen.

Door de uitgebreide media-aandacht voor de tentoonstelling was het er gisteren knap druk. Iets té druk naar onze smaak. Misschien luwt de belangstelling in de komende maanden nog een beetje. Nog tot en met 5 juni dagelijks van 11 tot 5 te zien in het Joods Historisch Museum.
Een aanrader.

anneke | 08:38 | fotografie
style="display: none" >
anneke | 08:38 | fotografie | verberg reacties

19.03.2005 Roeivierkamp

bij roeivereniging De Hoop, 14:39 uur

style="display: none" >
anneke | 20:39 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Hee! :-)

Merel - 19.03.2005 - 23:20

Geen kleurtjes? Dan zijn de verenigingen wat beter te herkennen!

Demos - 21.03.2005 - 09:10

H?… die tweede op boeg in de achterste boot, dat lijkt verdorie wel Emiliana Torrini!

Dimitri - 24.03.2005 - 14:50
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

15.03.2005 Geen halve maatregelen

Mocht u zich overigens afvragen hoe het met de verbouwing van het Rijks staat:

Weg verdiepingen! En ze komen ook niet meer terug...

style="display: none" >
alex | 20:58 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Wat een puinhoop!
Genoeg licht voor een heldere foto… ;-)

Simone - 15.03.2005 - 21:52

Dat komt nooit meer goed ….

Berta - 15.03.2005 - 22:53

Leuk om te zien. Heb bij het Rijks ooit een project uitgevoerd waarbij nog geen nooduitgang-bord teveel mocht worden opgehangen, omdat je daar bij een dergelijk rijksmonument geen toestemming voor krijgt. Het is tenslotte een monument, daar mag je niet zomaar in boren en hakken. En kijk nou toch eens hoe het er nu uitziet ….

BeeDee - 16.03.2005 - 00:07

Ja inderdaad: hoe staat ‘t eigenlijk met de verbouwing van het Rijks? ;-)

Dimitri - 16.03.2005 - 10:36

Van een “day after” gesproken. Beetje te hard gefeest gisterenavond?

Matthias - 16.03.2005 - 22:38

Ja, fantastische foto hoor!! De Sigma Fisheye lens is weer uit het stof gehaald!!

Suzanne - 17.03.2005 - 08:48

schiet lekker op. genoeg muur voor een paar schilderijtjes ook.

frommel - 17.03.2005 - 19:37
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

15.03.2005 De onderdoorgang

De open dag van de onderdoorgang van het Rijks

Er is al veel over gediscussieerd over de onderdoorgang van het Rijksmuseum. Vandaag was de dag waarop het stadsdeel, het Rijks, de fietsersbond en al die andere actiegroepen nader tot elkaar konden komen. Het museum liet iedereen zien dat er in de huidige plannen meer dan genoeg ruimte overblijft voor fietsers. Ik zal met de deur in huis vallen: van dat punt ben ik overtuigd.

De directeur van het Rijks doet zijn zegje
De directeur van het Rijks doet zijn zegje

De twee stroken die aan beide zijden van het voetgangersgebied overblijven zijn twee en een halve meter breed. Dat is veel. In ieder geval heel wat meer dan het ultrasmalle fietspaadje op de Spiegelgracht dat naar het museum leidt. De stroken worden eenrichtingsverkeer.

2,5 meter: meer dan genoeg
2,5 meter: meer dan genoeg

Aan de andere kant zou ik het fijn vinden als het hele zaakje gewoon voetgangersgebied wordt. Het is in mijn ogen ook weer niet zo dat de onderdoorgang een doorgaande route is. Dat was met de herstructurering van het Museumplein al verleden tijd. Je moet, als je onder het museum door bent gefietst, sowieso links- of rechtsaf. Het is op zich een kleine moeite om om het museum heen te rijden. Ik denk namelijk dat de combinatie toeristen plus Amsterdamse fietsers nooit gaat werken. Rijd maar eens van het CS naar de Dam over het Damrak en kijk hoe vaak je vol in de remmen moet voor een om zich heen starende toerist.

Zou het niet heerlijk zijn om door de gehele passage te kunnen slenteren en op je gemak door de enorme ramen het museum in te kijken, zonder het risico te lopen voor je sokken te worden gereden. Het zou in mijn ogen de sfeer ten goede komen. Hoe dan ook, ik denk dat beide varianten heel goed mogelijk zijn. Als er dan toch fietsers doorheen moeten, kan dat prima op een veilige en mooie manier.

alex | 17:33 | algemeen geleuter, fotografie | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 17:33 | algemeen geleuter, fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Ik heb het gevoel dat er nu zo?n halfbakken oplossing is. In de toekomst zullen fietsers de onderdoorgang gaan mijden vanwege de toeristen. Dan kan je het best die ingang daar weglaten ?f het geheel voor voetgangers maken. De onderdoorgang is niet gebaat bij een polder-oplossing.

toinerz - 15.03.2005 - 19:58

Alleen een wandelpad lijkt me heel aangenaam. ;-)
Het voorwiel van deze fiets boeit mij mateloos en de fietsband is ook intrigerend…

Simone - 15.03.2005 - 22:03

Inderdaad, wat is niet mooier dan een prachtige slenter onderdoorgang. Heerlijk, kan je straks weer ongestoord en ademloos luisteren naar die muzikanten. Het klopt, die fietsdoorgang was na de vernieling van het Museumplein toch al niet handig. Goh, waren het eerst altijd de auotmobilisen die dwars lagen bij een herinrichting, nu weer de fietsersbond. Wat is dat toch voor een club. Door hun toedoen moeten nu alle bomen wijken op de Bilderdijkstraat. Schande!

lisa - 15.03.2005 - 22:43

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik met de uitvoerder heb gesproken, die zei dat er een afscheiding komt tussen de voetgangers- en fietsersgedeelte, zodat nietsvermoedende toeristen niet zomaar het fietspad op kunnen dwalen.

alex - 15.03.2005 - 22:48

De voorlichter van het Rijks ter plaatste geeft toe dat er geen plan is gemaakt om de voetgangers buiten de tunnel weer naar de zijkant en de fietsers naar het midden van de weg te leiden. ?Dat is onze zaak niet.?

Van http://amsterdamcentraal.nl/

toinerz - 16.03.2005 - 09:13

Als er een goed fietsalternatief zou komen (dat er nu al maaaanden niet is!) zou ik het met je eens zijn. Helaas is er voor fietsers nu ook geen veilige en logische route! Wat denk jij nu?

Flo - 16.03.2005 - 14:57

Als die bouwput voor het museum weg is kun je daar een prima route maken om het museum heen. Dat dat er op dit moment niet is, wil niet zeggen dat het niet kan. Misschien dat het Rijks daar een stukje tuin voor in moet leveren, so be it.

Dat er al zo lang geen alternatief is, komt in mijn ogen door het feit dat het stadsdeel er onvoorwaardelijk vanuit gaat dat uiteindelijk de onderdoorgang weer open gaat. Dat is hun goed recht natuurlijk. Maar ik vind het wat flauw dat ze zo star met het bestemmingsplan staan te zwaaien. Ze kunnen best wat alternatieven bespreekbaar maken, we hebben het over ??n van de belangrijkste musea van Nederland.

alex - 16.03.2005 - 15:39

Beste Alex,

Nu je het over alternatieven hebt, ook het Rijks zou daar eens naar moeten kijken.

Ik kopieerde het volgende stuk van de site van het comit? Red de Onderdoorgang:

“De presentatie vorige week van de Cuypersvariant heeft duidelijk gemaakt dat een alternatief zeer goed mogelijk is. In de Cuypersvariant komt men het museum binnen door deuren in de zijwanden van de onderdoorgang. Met minimale aanpassingen aan het ontwerp van Cruz en Ortiz kan een entree worden gerealiseerd die de onderdoorgang ongemoeid laat en ook nog eens een betere afsluitingsmogelijkheid (een zwakke plek in het ontwerp van Cruz en Ortiz) van het museum betekent. Deze variant vergt zo?n kleine aanpassing dat van overschrijding van bouwkosten en de duur van het project geen sprake hoeft te zijn. Integendeel, volgens het comit? zou de Cuypersvariant wel eens goedkoper kunnen uitpakken.”

Met deze variant kun je als voetganger heerlijk door de onderdoorgang slenteren zonder van je sokken gereden te worden en kun je heerlijk door de ramen kijken.

Overigens heb ik nog een opmerking bij je laatste reactie.
Star met het bestemmingsplan zwaaien is in de eerste instantie de taak van het Stadsdeel. Gelukkig maar, anders zou er van alles gebouwd kunnen worden. Op dit moment heeft het Stadsdeel het Ruimtelijk Afwegings Kader Rijksmuseum vastgesteld en vrijgegeven voor inspraak. Nu kan iedereen aangeven hoe zij het bestemmingsplan voor het Rijks zouden willen hebben. Daarbij zal rekening gehouden worden met ?lle belangen. Er kan dus nog van alles gebeuren.

De enige instantie die op dit moment star vast lijkt te houden aan de oorspronkelijke plannen is het Rijks.

kampego - 16.03.2005 - 17:39

ik snap het hele verhaal niet echt van de fietsers (ben er zelf ook een, overigens). We hebben het over het rijksmuseum en we willen er per se doorheen rijden? En daarna een bocht maken om langs het rijks te blijven rijden…. waar gaat het over? Afsluiten voor fietsers, die hebben daar niets te zoeken. Hadden ze al niet toen er nog wel de doorgaande snelweg was. Links of rechts langs het gebouw, het kan allemaal best, maar de fietsers willen per se de museumbezoekers van de sokken rijden blijkbaar.

En waarom? Niet omdat het sneller is. Niet omdat er geen alternatieve wegen mogelijk zijn. Maar gewoon omdat dat eerst ook kon en er een paar mensen het wel mooi vinden.

En ik snap niet dat die mensen de discussie kunnen blijven bepalen, die neem je toch niet serieus?

arno - 16.03.2005 - 18:15

Het Rijks buigt: http://www.nu.nl/news/…

Ruudje - 11.05.2005 - 15:34
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

09.03.2005 Kantoorleven (9)

Als een nieuwe kostenbesparende maatregel in ons gigantische IT-conglomeraat hebben we sinds een paar maanden een zelfscan-systeem in de kantine. Voorheen hadden we vier kassajuffen van zeer uiteenlopende pluimage die hardop alle artikelen opdreunden en ons pasje scanden. Al dat personeel is natuurlijk veel te duur, dus werd in een weekend de halve kantine verbouwd. Op maandag vonden we vier grote panelen met afbeeldingen van broodjes, verschillende soorten beleg, salades en warme maaltijden, allemaal voorzien van een streepjescode. Eronder staat een kassa met twee streepjescode-scanners.

De eerste paar dagen was de kantine één grote chaos. Daarover was al op voorhand via een e-mail gewaarschuwd. “Wij schatten dat mensen een paar dagen nodig hebben om het systeem onder de knie te krijgen.” De volgorde kaart invoeren - artikelen scannen - op ‘betaal’ drukken was ondanks de enorme hoeveelheid nerdy IT-ers blijkbaar niet makkelijk genoeg. Sommigen betaalden niets, anderen betaalden onbedoeld de lunch van hun voorganger in de rij.

Toch lijkt nu de gevoeligheid van de verschillende scanners het grootste struikelblok te zijn. De tafelscanners voor de artikelen met een streepjescode blijken erg goed afgesteld. Als je je bekertje melk er ook maar enigszins in de richting van de scanner houdt, staat hij minimaal twee keer in de kassa. De handscanners die op het paneel gericht dienen te worden hebben het tegenovergestelde probleem. Je kan richten wat je wil, maar scannen ho maar. Hongerige en gehaaste collega’s bedienen gefrustreerde gebruikers van de handscanners ongevraagd van advies. “Je moet hem dichterbij houden! Je moet hem schuin houden! Nee, recht!!”. Dit heeft al tot een of twee opstootjes en ziekmeldingen geleid.

Alle voormalige kassières zijn ondertussen druk heen en weer aan het rennen om orde in de chaos te scheppen en wanbetalers op heterdaad te betrappen. Zo werd deze week nog een razzia langs alle tafels gehouden om uit te vinden wie dat ene belegde broodje niet had afgerekend. U zult begrijpen dat deze maatregel echt een enorm succes is.

alex | 15:49 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 15:49 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Probeer eens te achterhalen wie de wintersportvacantie van degene die tot deze investering heeft besloten betaalde. Klaarblijkelijk is het susteem nog niet volledig getest :-)

Menno Nicolai - 09.03.2005 - 16:08

Aye, we have the same system. Is your kantine company Eurest? We started that way though, once we moved to our new building. It took much longer than expected for people to learn it. After a couple of months you’d still have someone holding up the line searching for where to scan their sandwich on the board. I hear that things go on like people just blatantly not paying, and apparently sometimes people have taken someone else’s left-behind pin card and used it themselves (we use our bankcard’s chipknip to pay). I do cheat the system myself though. I find it ridiculous to pay 9 cents for packets of mayo and other sauces (I sound so Dutch here…), so I don’t scan in those when I use them.

Scanning is difficult for us too; you have to aim the handscanner slightly downwards, but this is difficult if yr not very tall and the item yr scanning is near the top.

It didn’t seem worth it to me at first either cuz they still had people running around to help people with paying, so why not just have a normal cashier who can ring things up faster? I suppose it’s better now, though it can be still frustrating, like today when a guy in front of me just left his food and scanned stuff on the screen while he ran out to reload his chipknip. I regret not just going up, cancelling it, and paying for my stuff.

M - 09.03.2005 - 17:01

Brood meenemen en gezellig met je fototoestel alles gade slaan, kunnen we allemaal meegenieten…..

marco - 09.03.2005 - 20:21

Toevallig gisteren bij een bedrijf gestart wat hetzelfde [Eurest] systeem hanteert.
Inderdaad lastig om als nieuwkomer te herkennen waar het door jouw gekozen voer onder valt [snacks? gele stip?].
Los daarvan, ik heb toch het idee dat mijn lunch beter smaakte als zo’n leuk meisje achter de kassa mij “smakelijk eten” wenste.

RobertK - 09.03.2005 - 20:30

Eurest inderdaad. Blijkbaar zijn we niet de enigen die neerwaarts moeten scannen, klagen over 9 cent voor een kwak mayo (een principekwestie) en goochelen met gele stickertjes. :)

Briljant.

alex - 09.03.2005 - 20:54

Eurest. Same shit here. Vooral voor de vele internationale collega’s en relaties hier. Een terugkerend probleem is het ‘bollen’ van het beschermende plastic op de scanborden: doordat er een ruimte tussen het plastic en de streepjescode ontstaat pakt de scanner niet meer.

Dimitri - 10.03.2005 - 08:32

Ach zolang ze hier de niet mokken lekker wokken maaltijd blijven serveren (gewokt terwijl je wacht), is het wel te behappen.

Al hebben ze hier de geniale oplossing om fraude tegen te gaan. Er staat per 2 kassa’s een dame die controleert of je alles wel afrekent.

Ondertussen is een zakje mayo hier dus al 12 cent.

Eurest - 10.03.2005 - 11:45

DODEN BIJ COPYDRAMA BICAT.NET

Uitgegeven: 11 maart 2005 17:53
Laatst gewijzigd: 11 maart 2005 17:59

BICATTERVEEN - Bij een schietpartij op de burelen van Bicat.net in Bicatterveen zijn vrijdag drie doden gevallen, zo meldt Bicatterveen Nieuws Netwerk. Gr666ts, een scribent van Bicat.net, greep na de drievoudige moord notabene een copypistool van een agent en spoot vervolgens de commentboxen van Bicat.net vol met zijn eigen copy. De dader Gr666ts, hoewel volledig platgespoten met tranquilizers, is nog voortvluchtig. De man moest voorkomen voor een macabere en occulte verkrachtingszaak in een vuurtoren waarbij mogelijk een motorbende met motorzagen betrokken zijn. Volgens ooggetuigen zou ook buiten de burelen van Bicat.net enkele commentboxen zijn volgespoten met copydrab. De politie van Bicatterveen raadt aan weblogs en commentboxen met onmiddelijke ingang te sluiten tot nadere berichtgeving volgt.

Kiers - 11.03.2005 - 18:40

Inderdaad, de dames die ‘eet smakelijk’ zeggen maken de lunch net iets vriendelijker

CF - 11.03.2005 - 23:38
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

05.03.2005 Dingetjes

Straks komt Anneke thuis van een tweede, dit maal wel geslaagde poging om naar het andere eind van de wereld en terug te vliegen. Ik heb het intussen druk met dingetjes. Hoewel ik de laatste twee dagen vanwege de photo-opportunities het weer thuis heb gewerkt, heb ik niets aan de dingetjes gedaan. Net als vroeger op de middelbare school met het leren voor een proefwerk, stel ik de dingetjes zo lang mogelijk uit. Het proefwerk is nu alleen iets te eten in huis hebben, de was doen, en stofzuigen.

Eigenlijk wilde ik gisteravond de dingetjes doen. Maar ik was vergeten dat ik zou gaan squashen met vrienden. Squashen, voor het eerst. Voortaan niet vooraf een flinke kliek zuurkoolstamp uit de diepvries eten, dan gaat het vast beter. Na het squashen, of mijn poging daartoe, moest er uitgebreid nagetafeld worden met een wijntje. Dat ging me beter af. Maar dingetjes doen, ho maar.

Vanochtend heb ik uren besteed aan het aan de praat krijgen van mijn wireless access point. Wederom zonder succes. Het ding is definitief stuk. Ik keek op schiphol.nl hoe laat Anneke’s toestel zou landen. Ik rekende in mijn hoofd uit hoeveel tijd ik voor de dingetjes nodig zou hebben. Nu is het net na zessen. Ik heb nog een half uur de tijd. Ik moet maar eens op gaan schieten.

alex | 18:10 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 18:10 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Tijd voor pioriteiten. Hoewel, op dit moment (anderhalf uur na het verstrijken van jouw finale half uurtje…) is het moment van goede smoezen reeds aangebroken. Ik hoop wel dat je dat half uurtje goed hebt gebruikt, en dat er ondertussen iets te eten is gekomen. Stofzuigen, de was doen, daar heeft Anneke morgen toch ook nog de hele dag tijd voor?

Ben - 05.03.2005 - 20:17

Ah… Al te herkenbaar…

Fret - 05.03.2005 - 22:40

Gut, ik doe nu echt precies hetzelfde: het laatste halfuur voordat ze thuiskomt met stofzuigen beginnen … ziet ze in ieder geval dat ik de intentie had!

Herbert - 06.03.2005 - 00:12

Hehe.
Nooit last van.
Stofzuigen, dweilen, stoffen ik doe het regelmatig. Heb eigenlijk nooit een moment gehad dat ik op het laatste moment van alles moest gaan doen…

Maarhe, was je nog op tijd?

KrijnOnline - 07.03.2005 - 08:26

Ach, plannen, voor wat is dat nu in ‘s hemelsnaam goed?

Dwangbuis - 09.03.2005 - 15:05
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

04.03.2005 Reacties

Eén van de mooie aspecten van een weblog is natuurlijk de mogelijkheid om te reageren. Toch vraag ik me bij sommige mensen af of ze het concept weblog — of internet an sich — wel snappen. Zo schreef ene Armando zijn klachtenbrief doodleuk in het Italiaans:

Perché non mettete i sottotitoli ai vostri servizi fotografici per sapere in che localit? sono state scattate le fotografie pubblicate sul sito?
Cordiali saluti
Armando

en wil Susan graag een vergaderruimte met ‘cabaret style seating’ bij ons boeken:

Dear Sir,

I am an enquiry to see if it is possible to hire a meeting room for the 11 and 12th May 2005, or the 12 & 13th May for 20 people cabaret style seating.

My name is Susan Cox I am from Concept Conference Ltd and based in the UK and we are a conference agent - also do you pay commission to agents in the UK.

I await your response
Kind Regards
Susan Cox

Maar echt bijzonder zijn toch wel de aan Connie Breukhoven gerichte verzoeken om hulp. Wilma schreef:

Ha die Connie, ik wil graag mijn bovenlip laten opvullen kan ik hiervoor bij jou terecht?
Ook enig advies omtrent rimpel bijmijn mondhoek zou ik op prijs stellen.
groet
Wilma

en Leo heeft blijkbaar niet alleen medische klachten:

Geachte Conny.

Heb als kind eczeem gehad van ongeveer 2 jaar t/m 18 jaar vrij ernstig ziekenhuis dokters 2x medicijn vergiftiging gehad echt van alles aan gedaan en na de leeftijd van 18 jaar is het van de een op andere dag verdwenen.

Nu ben ik 39 jaar en sinds 3 jaar weer last van mijn eczeem, hals, nek, rug en armen. Ik kan me eigen niet eens normaal scheren, hier ook al van alles aan gedaan. Ben weer naar div dokters geweest, die je gelijk weer vol met medicijnen willen duwen, zalf en medicatie. Dit helpt maar voor korte duur, waarna het meestal verergerd.
Dit heb ik nu wel gehad, en is mijn vraag is er een mogelijkheid om eens naar mijn huid te kijken en zo ja wat er aan te doen.

Ik ben zoals ik al aangaf half Nederland afgeweest bij diversen dokters , maar tot nu toe nog niks geholpen.
Vandaar deze korte brief naar jou toe.

Vriendelijke groeten Leo
alex | 10:24 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 10:24 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Beste Moose,
Ik heb de laatste dagen zo’n last van mijn jukbeenderen. Ik heb geen idee hoe dit ontstaan is, maar ik verdenk grappige stukjes op diverse weblogs ervan dat ze me dusdanig aan het grijnzen hebben gekregen dat mijn jukbeenderen het niet meer aankonden. Waarvoor dank.
Vriendelijke groet,
Jessi

Jessi - 04.03.2005 - 11:11

Armando heeft ook een taalprobleem, want hij wil graag dat je de foto’s voorziet van onderschriften, zodat ie weet waar het over gaat :)

RobertK - 04.03.2005 - 21:51

Beste Connie,
ik vindt dat je het recht heb om te weten dater mensen zijn die je internet gebruiken om mense belachelijk te maken en grappen te make over hun ik vindt dat egt niet kan waarom word er niet op de positieve dinge gelet je bent een lieve vrouw kusjes A

Arno - 05.03.2005 - 01:59

Treurig genoeg heeft Armando zelfs nog antwoord van mij gekregen in keurig Italiaans.

anneke - 05.03.2005 - 17:41

“Vandaar deze korte brief *naar jou toe*.” Dat valt mij dan weer op. Iew!

Eric - 05.03.2005 - 18:50

L.S.
Ik schrijf u vanwege uw weblog naam, U heeft voor uw weblog een oneigelijke naam gekozen. Ik heb dat eens haarfijn voor u uitgezocht en verzoek uw weblog te hernoemen en wel als volgt;
Alces Moose of zoiets.
Wat is namelijk het geval;

MOOSE, largest member of the deer family, genus Alces, found in the northern parts of Eurasia and North America. The Eurasian species, A. alces, is known in Europe as the elk, a name which in North America is applied to another large deer, the wapiti. The Eurasian and the American moose are quite similar, but the American moose is somewhat larger and is considered by some to be a separate species, A. americana. It inhabits the coniferous forests of Alaska, Canada, and the northern conterminous United States. The moose has a heavy brown body with humped shoulders, and long, lighter-colored legs, the front pair longer than the hind ones. It has a thick, overhanging, almost trunklike muzzle and a short neck; a flap of skin covered with long hair and called the bell hangs from the throat. The male has broad, extremely flattened antlers, with a spread of up to 6 ft (180 cm). The largest variety is the Alaska moose; the adult male weighs from 1,000 to 1,800 lb (450?820 kg) and stands as much as 71/2 ft (2.3 m) high at the shoulder. Browsers rather than grazers, moose eat leaves, twigs, buds, and the bark of some woody plants, as well as lichens, aquatic plants, and some of the taller herbaceous land plants. Moose live in small groups during the summer, sometimes forming large herds in the winter. They are polygamous, the males becoming very aggressive during the mating season. They are strong swimmers, reportedly crossing lakes many miles wide. Protection in national parks and reserves in Canada and the United States has saved the moose from extermination. Hunting of moose is strictly regulated. The Eurasian moose, or elk, is found from Scandinavia to E Siberia. Moose are classified in the phylum Chordata, subphylum Vertebrata, Class Mammalia, order Artiodactyla, family Cervidae.

U bent bij deze gewaarschuwd.

Maar nu serieus; als je een moose in het echt heb gezien weet je dat het een kolosaal beest is en erg gevaarlijk kan zijn.

Leuke weblog.

BLIPS

Blips - 06.03.2005 - 04:32
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

03.03.2005 Een winterplaatje (4); nog één dan

Museumplein, 15:15 uur

style="display: none" >
alex | 16:37 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Photoshop!

frans - 03.03.2005 - 16:46

Ach ja… Drie keer is scheepsrecht…. ;-)

Ben - 03.03.2005 - 17:09

Cool !

Frank - 03.03.2005 - 18:04

Wow te gek, ik had zelf mijn camera vergeten, zo cool dat ik dan toch nog een foto heb van mijn sprong. Thnx! ;-) Gaan vanavond waarschijnlijk weer springen onder het licht van de lantarenpaal.

Jeek - 03.03.2005 - 18:29

Mooi!

dries - 03.03.2005 - 18:36

Help! Gaaf hoor.

Merel - 03.03.2005 - 23:30

w00t!

Rick - 04.03.2005 - 09:14

Mooi! Zijn de mensen op het bankje ook foto’s aan het maken?

Demos - 04.03.2005 - 10:28

@frans: ja, maar niet de snowboarder

@Demos: nee, zij lagen daar stoer te doen

alex - 04.03.2005 - 10:57

WOW…leuk zweefmoment!

Simone - 04.03.2005 - 13:30

Voorpagina van Het Parool gezien, Alex?

frans - 04.03.2005 - 19:39

Ja, lachen. Dezelfde jump - maar dan vanuit een iets andere hoek - staat vanavond op de voorpagina van Het Parool.

Tim - 04.03.2005 - 19:52

Nog ??n dan! schrijf je. Via mijn zoon deze weblog doorgekregen,nadat ik wat “sneeuw”foto’s van mijn omgeving had gestuurd. Goed om het vast te leggen, wie weet hoelang we weer moeten wachten! Het heeft iets ontroerends, vooral ‘s avonds. Prachtig, vooral de *avondeditie*.

sara - 04.03.2005 - 20:35

Jah, frans, nu weet ik meteen wie er naast me stond! Weet je wat je ergste is? Ik heb die foto (en twee andere) naar het Parool gestuurd in het kader van de sneeuwfoto’s die morgen gepubliceerd worden. Het lijkt me niet dat mijn snowboardfoto erbij zal zitten. Misschien een andere. :)

alex - 04.03.2005 - 21:36
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

02.03.2005 Een winterplaatje (3); de avondeditie

Berlagebrug, 20:43 uur Thorbeckeplein, 21:52 uur Reguliersgracht, 22:01 uur Amstelveld, 22:11 uur

style="display: none" >
alex | 23:50 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Hele mooie foto’s.
Ik heb echt een bloedhekel aan sneeuw & kou. Maar het is wel weer leuk voor de plaatjes. (hint)

KrijnOnline - 03.03.2005 - 10:08

Gisteravon hier in Den Haag ook nog even met de camera op pad geweest. Die laatste foto heb ik bijna exact hetzelfde. ;-)

Demos - 03.03.2005 - 12:38

Prachtige winteravond-foto’s!

Simone - 03.03.2005 - 13:45

Erg ,erg mooi hoor ,die winteravond -foto>s !

Oneta .

Oneta - 06.03.2005 - 17:25

Schitterend !!

leidje - 11.03.2005 - 23:37
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

02.03.2005 Een winterplaatje (2)

Amsterdam RAI, 16:55 uur

style="display: none" >
alex | 17:44 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Da’s een stuk beter.

frans - 02.03.2005 - 18:43

:-))))

Simone - 02.03.2005 - 19:15

Superplaat!

Magnek - 02.03.2005 - 19:21

Ik krijg geen geluid….

Cerito - 02.03.2005 - 20:58

’s zomers zie en hoor ik ‘m vaak.
Maar ik wist niet dat ‘ie des winters gewoon doorgaat met z’n muzikaliteiten!

Rick II - 03.03.2005 - 15:31

Wie of wat is dat?!

Jan! - 03.03.2005 - 15:38

Wat een bizar tafereel is dit zeg!

Jasper - 03.03.2005 - 22:51

Is dat de meneer bij de RAI? (Ik herken het rare gat in de bassdrum en het karretje met cases) Wat een die-hard!

Elizabet - 05.03.2005 - 00:49

in amsterdam voor het amc?

[anoniem] - 07.03.2005 - 20:50

Dat is inderdaad die gast bij de RAI!

Toevallig, tijdje terug nog voorbij gelopen…

Michel - 15.03.2005 - 21:17
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

02.03.2005 Een winterplaatje (uiteraard)

Startbaan, Amstelveen, 19:12 uur

style="display: none" >
alex | 11:00 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Joepi…het sneeuwt weer… maar liever niet in je gezicht!

Simone - 02.03.2005 - 11:55

Ach, wat is de winter toch een lekker leuk seizoen!

Dwangbuis - 02.03.2005 - 15:07
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

01.03.2005 7:L7

7:L7, het is een boodschap!

Alles geprobeerd. Stekker eruit en erin, geschud, geslagen, alle knoppen ingedrukt: niets hielp. Het is 7:L7, tijd voor een nieuwe wekker.

alex | 11:56 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 11:56 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Of tijd voor een nieuw soort tijd voor iedereen, daar schud je iedereen pas mee wakker.

KatYo - 01.03.2005 - 12:32

7:L7. Dat is geen tijd om op te staan. Barbaren.

George - 01.03.2005 - 12:41

Het is een boodschap, voorspel ik je…

c/koen - 01.03.2005 - 12:58

Oeh! Een 1337 \/\/3xx0r!

Low - 01.03.2005 - 13:01

L7? Dat was toch het Amerikaanse antwoord op de soixante-neuf? Zo vlak naast het bed kan dat best.

ijsbrand - 01.03.2005 - 13:16

Hoe luidde de nieuwe pay-off van Philips ook alweer?

Rick - 01.03.2005 - 14:12

Er staat gewoon 7:L7… bijna TILT
Of ben ik de enige die dat ziet?…

Saartje - 01.03.2005 - 14:51

rare tijd om op te staan zeven over zeven. Heeft dat een reden? Is het misschien omdat je eigenlijk om half acht op moet staan maar iedere dag de wekker 3x uitzet voordat door is gedrongen dat een nieuwe dag aanvang heeft genomen? Hierbij ga ik er gemakshalve van uit dat deze Philips over een reperteerfunctie beschikt.

art - 01.03.2005 - 15:51

Werk jij dan?

Cerito - 01.03.2005 - 16:25

Verdikkie, Art, misschien kloppen die zevens ook wel niet, verdikkie.

frans - 01.03.2005 - 16:33

Saartje, hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer ik denk dat er TILT staat. Waanzin…

alex - 01.03.2005 - 20:41

Volgens mij is dat de wekker uit je studententijd, geen wonder dat er nu TILT staat.

Henny - 01.03.2005 - 21:28

L7. fijne band…

frommel - 01.03.2005 - 22:29

gaaf. mijn wekker gaf een keer een harde knal toen ik ‘m uitsloeg. Stop doorgeslagen, niets meer aan te doen. Maar ik vond het een goed idee om me nog maar een keer om te draaien. Moet je ook doen, tis toch een geldig excuus?

joep - 01.03.2005 - 22:48

Misschien is ie in staking. Meer batterij voor minder getik of zo.

Matthias - 01.03.2005 - 23:39

Door het raam met die handel!

Dwangbuis - 02.03.2005 - 15:08

“Let’s make things better…”

* ing * - 02.03.2005 - 23:41

grappig om deze reacties te lezen
bij mij op vrijdag zaterdag nacht 12-13 mei jl zelfde gebeurd
bovendien de display van mijn horloge even??ns op “tilt”
is nieuw horloge, alsof je deze geriset was en stond op vrijdag 1, jaar1997,
12;00 uur
zeg het maar ?

dio roelofs - 18.05.2006 - 11:53