31.08.2004 Kermis, Haarlemmerplein

13:42 uur

style="display: none" >
alex | 16:25 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

druk daar op de kermis.

frommel - 31.08.2004 - 18:54

Nat en winderig daar op de kermis.

Simone - 01.09.2004 - 11:09

Vrolijke kleurtjes!

(daar op de kermis…)

Marten - 01.09.2004 - 16:20
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

30.08.2004 Uitmarkt 2004

Met een gele markeerstift had ik in de Paroolbijlage alles dat we op de Uitmarkt wilden zien aangekruist. Het postje met de tips had ik uitgeprint. Het weer zag er zowaar goed uit. Maar van het plan is uiteindelijk bijna niets terecht gekomen. Voor het ene optreden waren we te laat, bij het andere was het te druk en eigenlijk hadden we ook geen zin om van podium naar podium te rennen.

Dus hebben we ons uiteindelijk op goed geluk over het terrein bewogen, met deze foto’s als resultaat.

alex | 10:13 | fotografie, muziek, theater | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 10:13 | fotografie, muziek, theater | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Ik was er ook, maar vond hem op de een of andere manier minder leuk dan voorgaande jaren. Kan ook smaak zijn natuurlijk. De foto’s zijn weer prachtig!

Jessi - 30.08.2004 - 10:21

Dat was ook onze ervaring. We hebben er ons bij neergelegd dat het alleen al leuk is om over het terrein te scharrelen wat foto’s te maken en wat optredens te zien. hier een link naar onze foto’s en filmpje van Umoja: http://www.miwian.nl/pivot/entry.php?id=270#comm

Hans - 30.08.2004 - 11:10

Mooie foto’s van Mariachi Tierra Caliente! Die had ik ook graag willen zien, horen en fotograferen, maar Mieke vond het oubollig….

Hans - 30.08.2004 - 11:14

Je hebt toch veel kunnen zien, me dunkt!

Liesbet - 30.08.2004 - 11:57

Wat een mooie foto’s van Jongerentheater 020 zeg! ;-)

Merel - 30.08.2004 - 13:24

Het enige wat leuk was, was de optreden van athena (skaband)

merel - 31.08.2004 - 21:17

29.08.2004 Walter leest voor

Walter vergat zijn papieren, dus las hij voor van een laptop. Met veel succes

style="display: none" >
alex | 13:40 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Dat lijkt me alleen maar zeer passend, dat voorlezen van een laptop…

Eric - 29.08.2004 - 13:54

Hij doet me denken aan Tom Hanks in Philadelpia. Niet aardig, maar als hij zich niet zal scheren en zo’n duffe Amerikaanse honkbalpet opheeft zal ik hem altijd zien als Aidspatientje.

Leo - 29.08.2004 - 22:40

Slecht voorbereid en door vrienden uit de paniek geholpen worden. Geen beste beurt bij een eerste publieksoptreden. Maar ze zullen het wel met glans hebben doorstaan en iedereen hartstikke trots.Smak.smak..
Wat weet zo’n publiek nou helemaal, he ..echt, dat is bijzaak.

novecento - 30.08.2004 - 14:12
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

29.08.2004 Schmink

Uitmarkt, zaterdagmiddag.

style="display: none" >
anneke | 10:41 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

U heeft er oog voor.

Erwin - 29.08.2004 - 11:14

Geweldig, vooral die laatste

fr?d?ric - 29.08.2004 - 11:47

Ooh! Dat kindje met het roze hoedje is _hartstikke_ lief!

Liesbet - 29.08.2004 - 11:48
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

28.08.2004 Matthijs van Nieuwkerk interviewt…

Walter van den Berg en andere debutanten op het Schrijverspodium. Meer Uitmarktfoto’s volgen!

style="display: none" >
anneke | 23:20 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Nu maar hopen dat er niet te veel commentaar komt.

Mooie foto’s weer!

Painless - 29.08.2004 - 00:33

Genieten om 2:04 dit, thank you for sharing!

Matthijs - 29.08.2004 - 02:04

Geweldige portrettenserie.

zullie - 29.08.2004 - 09:55

Ik zag matthijs ook. maar vooral zijn blous. Djies. (zag u en uw camera trouwens dan weer niet bij The Sheer)

claver - 29.08.2004 - 10:46

@claver: maar wel goeie schoenen! Wat The Sheer betreft: moe, honger en twee volle geheugenkaarten…

anneke - 29.08.2004 - 10:50

Ook is van Nieuwkerk ‘Jan van Beveren’ fan. Het van Beveren verhaal in zijn blad ‘Hard Gras’ van Hugo Borst was 1 van de mooiste verhalen ooit.

swanz - 29.08.2004 - 13:18

Fotogenieke man is het.

Ruben - 29.08.2004 - 13:20

Indrukwekkende foto’s.

Aukje - 29.08.2004 - 13:35

Zie ook Ramon (non-fictie debutant) ‘s backstage-verslag van de boekenmarkt, waar Walter ook opeens opdook, op http://www.smoel.nl

Thomas - 29.08.2004 - 15:36
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

26.08.2004 Uitmarkt

Aanstaand weekend is het weer Uitmarkt in Amsterdam. Vorig jaar hebben we een beetje door de stad gezworven zonder enig plan. Daarom zit ik nu even in het programma te kijken. Het aanbod, achtentwintig podia en zestig genres, is een beetje overweldigend. Ik wil in ieder geval The Sheer en Bauer wel zien op zaterdag, maar verder zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is onmisbaar, wie heeft er tips?

alex | 11:28 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 11:28 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

C-Mon & Kypski zou ik iig checken. En de Kift, maar ja da’s tegelijk met Bauer

Storm - 26.08.2004 - 11:41

Let vooral op de drummer bij The Sheer, heerlijke rock kop!

Diederik - 26.08.2004 - 11:50

—- reclame —-
Jongerentheater 020 (mijn werk) staat op zaterdag bij The Remix om 1530 uur en op zondag bij het Cultuurpodium (Prins Bernhard Cultuurpodium ofzo) om 14.30 uur.
Als je foto’s zou willen nemen, zou ik je trouwens erg dankbaar zijn!

Merel - 26.08.2004 - 12:37

Ohja, het duurt maar 10 minuten dus het is geen belasting voor je dagprogramma :-)

Merel - 26.08.2004 - 12:38

Ben benieuwd of ik jullie deze keer net als vorig jaar weer tegenkom vooraan bij een podium. The Sheer is de moeite waard. We zagen ze een tijdje terug op ‘dwergpop’ hier recentie en foto: http://www.miwian.nl/pivot/entry.php?id=84 Wil je trouwens op jullie links pagina onze URL aanpassen? weblog kan er af. CU:-)

Hans - 26.08.2004 - 13:14

Ook onmisbaar…
http://www.mfg-porz.de/jet/jetmeeting.htm

Ben - 26.08.2004 - 15:59

Zaterdag, 17.00 uur, spiegeltent, schrijverspodium: ik!
Nou, goeie tip, lijkt me :-)

walter - 26.08.2004 - 16:54

Yellow Pearl - zaterdag 28 aug - 23.00 Podium Max Euweplein http://www.yellowpearlmusic.com/
of
Future Groove Express - zaterdag 28 aug - 22.30 (tot 23.30) Podium de Platanen http://www.futuregrooveexpress.com/www/index.html

Pietje Positief - 26.08.2004 - 19:14

Als je nog even een paar dagen hebt.. Jemig, wat een uitgebreid programma zeg. Ik kom er niet doorheen.

Arthur! - 27.08.2004 - 14:54

Jammer van het weer…
Ik ga maar niet dit jaar, denk ik…

Berta - 27.08.2004 - 19:48

O my god… heb je Boris gezien. Wat is nou jouw muzikale visie over die jongen… Ik vind het zwaar teleurstellend, te pijnlijk voor woorden

Veerle - 28.08.2004 - 20:52

25.08.2004 Kantoorleven (2)

Ik heb een collega. Ik heb er duizenden, maar deze zit naast me. Zij is het type dat alles hardop doet, ervanuit gaande dat er vast wel iemand is die naar haar luistert. Het type dat met tipp-ex haar naam op haar nietmachine schildert.

Mijn collega is gevallen. Buiten, voor de ingang, op de trap. Het was een pijnlijke val, zo bleek, want zij kan niet meer zitten. Daarom werkte zij dagenlang van huis. Gisteren moest zij echter dringend op kantoor zijn, dus moest er aan een bureau gewerkt worden. Maar mijn collega is niet voor één gat te vangen. Uit de laptoptas werd een kinderzwemband gehaald. Een rode, met eendjes. De hele dag heb ik het geluid van een kont op rubber aan moeten horen, afgewisseld met krampachtig gezucht en gesteun.

Het is hier net Jiskefet…

alex | 10:35 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 10:35 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Wat heb jij erop vandaag?

Rick - 25.08.2004 - 10:47

En nu maar afwachten tot Juffrouw Jannie hier zelf nog even komt reageren…. ;)

Jaap - 25.08.2004 - 10:53

Heeft ze last van haar onderste wervel, Storm? (gigigigigigigigihhh)

Douwe - 25.08.2004 - 11:16

Als je oplet waar je de hele dag werkt en wat er allemaal gebeurt, is het denk ik bij iedereen Jiskefet!

karin - 25.08.2004 - 11:28

Bij mijn vorige werkgever was het meer The Office…

Martijn - 25.08.2004 - 11:31

talking of which, vanavond Yorin 20.30 Office Space

Ben - 25.08.2004 - 11:39

Ach, ze heeft gewoon veel aandacht nodig. En kennelijk krijgt ze die met dit gedrag. Dus zal het nooit overgaan. Overplaatsing?

Menno Nicolai - 25.08.2004 - 11:42

Ik heb mijn stuitje twee jaar geleden zwaar gekneusd. Ik ga je zeggen: ik was heel heel blij met mijn zwemband!
(maar mijn trots was te groot om hem in het openbaar te gebruiken)

Merel - 25.08.2004 - 11:56

@Merel: Maar doe je ook je naam uit je kladblokje knippen en die met plakband op je pennen plakken? If not, dan val je toch niet in de hierboven geschetste demografie…

Ben - 25.08.2004 - 11:58

Bij mijn opdrachtgever is het verboden de spullen op of in het bureau te personaliseren. Bovendien is het verboden persoonlijke bezittingen zoals foto’s, gadgets, prullaria, plantjes etc op het bureau achter te laten of niet van bedrijfswege vertrekte items aan de muur te hangen: clean desk (and wall). De illegaliteit viert er hoogtij!

Mieke - 25.08.2004 - 12:09

@Ben. Nog niet, maar je weet het nooit…

Merel - 25.08.2004 - 13:38

Morgen dan maar jazzradio.bbc aanzetten, om het gezucht, gesteun en gesnerp te neutraliseren?

Simone - 25.08.2004 - 14:49

Ik wens u beiden veel sterkte….. (onderdrukt een glimlach)

Neneh - 25.08.2004 - 14:49

Je moet een pact sluiten met vandenb. Die stond laatst op de tramhalte !

Rick II - 25.08.2004 - 17:56

En daar maak je GEEN foto van! ;)

GJ - 25.08.2004 - 19:07

Photo ?!

UrbanProf - 26.08.2004 - 08:56

Allez allez allez.
Dat madametje heeft blijkbaar heel veel pijn aan haar achterste.

Wacht tot jullie dat eens meemaken!
Dan ga ?k lachen!

Liesbet - 26.08.2004 - 10:41

Zaaalig :D
Dat soort types zijn toch een cartoon op zichzelf!

Daar moet je eigenlijk met een zak chips en een grote beker cola eens goed voor gaan zitten, en er een lange-lach-middag van maken ;o)

Bubbel - 26.08.2004 - 15:35

Ik zie aan je schrijfstijl dat je door Maarten Koning geinspireerd bent geraakt. Dat is goed. Heel goed. ;-)

chris - 29.08.2004 - 22:12
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

24.08.2004 Athene en het Hahaha

De collega liet stralend weten hoe blij ze was dat ze in deze Olympische tijd naar Athene mocht. Op haar vraag wie er allemaal meegingen naar het Holland Heineken House die avond bleef het echter akelig stil in de briefingkamer.
De gedachte dat ik nog liever glas zou eten heb ik in mijn antwoord uiteraard wat afgezwakt.
De collega keek in eerste instantie als een geslagen puppy, maar beet ons vervolgens fel toe:”Ja, jullie volgen die Olympische Spelen dan misschien niet, maar ik wel hoor! Iedere dag!” Nou volg ik dan wel die Spelen, zij het ietwat selectief — het spectaculaire mannenturnen mogen ze van mij de hele dag door uitzenden — maar visioenen van in een zaal vol beschonken Hollanders Inge de Bruijn vanaf een podium te horen roepen dat het allemaal helemaal tóppie is deden mij de lust vergaan.

De collega vond uiteindelijk de copiloot bereid om mee te gaan naar het Olympisch bierfestijn. In het holst van de nacht stapten de twee na aankomst in Athene omgekleed en wel — de collega had zelfs aan een oranje blouse gedacht — in een taxi. Een uurtje of twaalf later zouden we alweer op de luchthaven staan voor de terugvlucht naar Amsterdam. Wij vertrokken naar het hotel aan de kust, waar ik in een als hotelbed vermomd kinderbedje verrassend lekker uitsliep. ‘s Ochtends warmde ik me op het balkon nog even aan de Griekse zon. Als ik flink vooroverboog over de reling en langs het buurhuis keek, zag ik zelfs een klein stukje zee.

Thuis in Amsterdam zag ik diezelfde avond op tv wat Mart Smeets aankondigde als “een kijkje in het H.H.H.”: een paar honderd Nederlanders die op de dreun van een Hollandse hit een roeivariant van de polonaise uitvoerden.
Het mannenturnen dat vlak daarvoor werd uitgezonden zag er overigens weer puik uit.

style="display: none" >
anneke | 06:54 | plaatsen | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Die voorspellende blik werd dus maar weer bevestigd .. en zag je ze er nog tussen staan ?

Steffen - 24.08.2004 - 11:26

Da’s nou allemaal mooi en prachtig, maar Lisa en ik zaten die mannen te bekijken, maar vonden dat ze ons iets te beefy bovenlichamen hadden en dan in verhouding van die spaghetti beentjes er onder. (ring, lat, bok)

Eigenlijk zijn tienkampers en hink-stap-springers meer ons ding. Voor zover mannen ooit mijn ding zullen worden dan.

chris - 24.08.2004 - 11:48

Beach volleyball rules…

Ben - 24.08.2004 - 12:57

Ik vond de heren- en dames-achten eigenlijk nog het leukste op het podium. Dat polonaise-roeien zag er grappig uit!
(Maar ja, misschien bewijs ik daarmee juist wel jouw stelling… ;-))

CasaSpider - 24.08.2004 - 14:08

u werkt voor de zwaaan?

frommel - 24.08.2004 - 19:10

Blah, dat HHH lijkt me ook helemaal niks. Heb je trouwens die collega nog terug gezien of is die in polonaise-roeien gebleven?

Mieke - 24.08.2004 - 22:12
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

23.08.2004 Buitje


alex & anneke | 19:20 | fotografie | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex & anneke | 19:20 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Met die laatste zit je Cartier-Bresson op de hielen…
http://musee.photo.infonie.be/permanent/cartierbresson.htm

Caroline - 23.08.2004 - 19:26

Hee C, je haalt LETTERLIJK de woorden uit m’n toetsenbord… :)

Lars - 23.08.2004 - 20:31

ik zat op m’n werk, en wilde eigelijk naar huis gaan,maar toen ik die storm aan zag komen, hebik nog maar een uurtje extra gewerkt :-)

Goede keus… ik was op de fiets

joep - 23.08.2004 - 20:53

Die laatste is dan weer ongeloofelijk overdreven mooi ;)

Jos - 23.08.2004 - 21:43

Zijn jullie zelf wel droog gebleven bij het maken van deze foto’s, dit was echt geen buitje meer!!!.

henny - 23.08.2004 - 22:56

Potdorie, hou toch es op met het maken van die gruwelijk mooie foto’s!

Low - 23.08.2004 - 23:15

Ik zou willen dat er zo’n fotograaf in me schuilging.. Als je zelfs van een stortbui zulke mooie foto’s kan maken.. petje af hoor!

Pietje Positief - 23.08.2004 - 23:35

Hoe heb je jezelf droog gehouden bij de autofoto’s? (speciaal de 2e) Snel omdraaien of vanachter een ruit oid?

Demos - 24.08.2004 - 11:36

@Demos: schieten en rennen! :)

alex - 24.08.2004 - 12:03

Verdrinken in een telefooncel, het zal je gebeuren.

Rick - 24.08.2004 - 13:04

Even woonde ik aan een gracht !

Rick II - 24.08.2004 - 18:21
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

23.08.2004 Jeu de Boules

Wedstrijden langs de Amstel, voor Café Hesp. Meest gehoorde opmerking: “Pas op dat je je bal niet in het water gooit!”

style="display: none" >
alex | 16:26 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

het blijft een fascinerende sport.

frommel - 23.08.2004 - 16:30

Nou zeg. Die eerste foto geeft me een leeg ruitje.

chris - 24.08.2004 - 11:45
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

23.08.2004 Wat ik mij afvraag…

1. Zijn de opticien-punchline “Ik sta hier te boren, maar wel met een Ralph Lauren” en de ANWB-slogan “Weinig afstand, erg riskant” verzonnen door hetzelfde reclamebureau? Op maandagochtend wellicht, nog voor de koffie…

2. Ik zag op de Box ‘My Special Girlfriend’ van kiepdesolalaaf Boris. Is zowel het nummer als het clipje een totale rip-off van Justin Timberlakes Se?±orita? (vergeeft u mij overigens als ik al maanden te laat ben met deze conclusie)

alex | 08:28 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 08:28 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

ad 1: uhm, geen idee.
ad 2: ja! Dat viel mij ook al op! Ze proberen erg de look & feel van de JT/Pharrell samenwerking te klonen…

Low - 23.08.2004 - 08:42

Ongelofelijk jatwerk inderdaad!

Maya - 23.08.2004 - 08:52

Zaterdag de 28e iets te doen:
http://www.hetgroenefeest.nl

groeten
dave aka de humeurist

humeurist - 23.08.2004 - 10:26

Intens jatwerk, ja. Maar je komt er wel ettelijke maanden te laat mee. :$
Het is je vergeven!

Foo Foo - 23.08.2004 - 11:41

geen idee ik zap altijd heel hard weg als boris op teevee komt.

frommel - 23.08.2004 - 16:32
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

22.08.2004 Spinning voor het Vondelpark

Er werd vandaag een gesponsorde Spinning-sessie gehouden, waarvan de opbrengst ten goede komt van de renovatie van het Vondelpark.

style="display: none" >
alex | 16:35 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Af en toe denk ik: woonde ik nog maar in Amsterdam. Maar als ik er twee dagen ben is dat gelukkig weer over. Ik ga gauw weer eens twe dagen naar Amsterdam …

Menno Nicolai - 22.08.2004 - 17:00

Superfoto! (de linker foto)

Simone - 22.08.2004 - 18:10

Jeetje, ik wordt al moe als ik er naar kijk! Heeft dat “spinnen” nog een bepaald doel?

pippin - 22.08.2004 - 20:37

Vanmorgen dacht ik al…

wat gaan ze hier nou doen?

al die hometrainers op een rijtje.

Berta - 22.08.2004 - 22:26

Toffe foto’s, kan ik ze ook nabestellen?

Ik ben degene met die zwartwitte zweetbandjes en heb het evenement samen met dat meisje links van me georganiseerd. Doel: geld inzamelen voor het Vondelpark.

Doei!
Annique

Annique - 23.08.2004 - 23:27

@Annique: Dat kan, neem even contact met me op.

alex - 24.08.2004 - 11:04

Nog een paar foto’s van de spinningsessie in het vondelpark.

www.wathuh.dds.nl/marathon.htm

Niels

Niels - 26.08.2004 - 23:20
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

22.08.2004 Prinsengrachtconcert

Muziek, boten, klapstoelen, toastjes met filet américain, gemarineerde olijven, Franse kaas, salami en rosé, heel veel rosé. Kortom, het Prinsengrachtconcert…

Vesselina Kasarova

style="display: none" >
alex | 00:17 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Luisteren naar de prachtige stem van Vesselina Kasarova,met toastjes,Franse kaas en ros? is de juiste combinatie.

henny - 22.08.2004 - 08:48

Frans-Hongaarse sfeer met Ros? Kasarova?

Simone - 22.08.2004 - 17:55

Vlak voor me klom iemand met een fototoestel in een scheepsmast. Dat was misschien ook wel iets voor jou en je camera geweest. (“nooooit van onderen fotograferen, dat geeft alleen maar onderkinnen!”)

claver - 23.08.2004 - 00:01

..en een flesje rode wijn, dat maakte het helemaal compleet!
Erg genoten!

Pietje Positief - 23.08.2004 - 06:48
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

19.08.2004 Nieuwe bewoner uit Zweden

mooooose!

alex | 22:09 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 22:09 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Of: hoe gigantisch vertederend een paar stukken stof kunnen zijn. :)

lilith - 19.08.2004 - 22:29

Heeft ie klem gezeten? Wat een zielepoot………!

Simone - 19.08.2004 - 22:32

Ha ha da’s leuk!, een warme foto zo met die rode achtergrond.

henny - 20.08.2004 - 07:52

Wat een lieve oogjes

Ik - 20.08.2004 - 07:56

Chris is langsgeweest? :-)

JW - 20.08.2004 - 20:06

hij is lief!

Pietje Positief - 21.08.2004 - 11:31

loggers en ikea

frommel - 21.08.2004 - 15:14

Elsling ( fonetisch)

Berta - 21.08.2004 - 21:11

gefeliciteerd

jirev - 21.08.2004 - 21:54

Cute!

jessie - 22.08.2004 - 00:46

YES! meer m00ses in weblogland (cockie, george, ikzelf) De zweedse is mooi! Nu nog een vliegende foto en het feest is compleet. ( http://www.beleefbaar.nl/blog/new_pivot/images/m000se_3.jpg en http://www.beleefbaar.nl/blog/new_pivot/images/m000se.jpg )

b?b - 23.08.2004 - 12:30

More moose! More moose! (meese?)

cockie - 23.08.2004 - 18:14
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

19.08.2004 Canon EOS 20D

Canon heeft een paar dagen te vroeg afbeeldingen van de EOS 20D op de site gezet, en traditiegetrouw zijn die het hele internet over gegaan, voordat Canon ze eraf kon halen. Eerlijk gezegd lijkt het meer op een publiciteitsstunt dan een ongelukje. Hier zijn de plaatjes:

Canon EOS 20D Canon EOS 20D Canon EOS 20D

De specs: 8.2 MegaPixels, DIGIC II, 1:1.6x Crop, 9 Point focusing, 1/8000s Max Shutter speed, 5fps Continuous speed, 25 frame buffer, EF-s support, E-TTL II support, 0.2sec startup time, 50g lighter than 10D.

De specificaties, die uit betrouwbare maar niet offici?le bron komen, komen op mij over als een natuurlijke progressie van de techniek. Ik vind het echter geen reuzenstap voorwaarts, zoals Canon die wel eerder heeft weten te nemen. Ik zie voor mij persoonlijk ook geen enkele reden om van onze huidige 10D te upgraden. Een mooiere aankondiging is wellicht de EF-S 10-22mm 3.5-4.5 lens, zodat EOS300 en 20D bezitters eindelijk echte groothoek hebben.

Met dank aan Painless voor de tip, en uiteraard via, via, via, via, enz…

style="display: none" >
alex | 09:07 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Dan hoop ik wel dat die EF-S lens van een betere kwaliteit is dan de 18-55 die je bij de 300D vaak aantreft. Want om nou te zeggen dat dat een goede lens is, nou nee.

George - 19.08.2004 - 09:21

Is er ook iets van de prijs bekend?
Of is dit vragen zelfpijniging…

morg - 19.08.2004 - 09:36

@morg: Er wordt gesproken over een retail prijs van $1600. De 10D werd ge?ntroduceerd met een retail prijs van $2000 en kostte al snel zo’n $1500. Dus reken maar uit…

alex - 19.08.2004 - 10:10

Tja, whatever… Als Canon nou eens de 1D mk II goedkoper maakten, d??r heb ik tenminste wat aan! :-)

michel - 19.08.2004 - 10:22

Ben je gauw jarig?

Menno Nicolai - 19.08.2004 - 10:41

@alex: Hadden ze soms een open dir. daar bij Canon? ;-)

Matthijs - 19.08.2004 - 12:07

Inmiddels is de beer echt los, de eerste previews zijn te vinden op:
http://www.dpreview.com/articles/canoneos20d/
http://www.dcresource.com/reviews/canon/eos_20d-review/index.shtml

Painless - 19.08.2004 - 23:46
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

18.08.2004 Super Size Me

Super Size Me recensie

4/5 

Na de succesvolle juridische procedures tegen de tabaksindustrie, lijken nu de pijlen gericht op fast food-ketens. Onlangs spanden twee meisjes uit New York een rechtszaak aan tegen McDonalds. Hun extreme overgewicht zou veroorzaakt zijn door de maaltijden van dit concern. Obesitas is inmiddels een enorm probleem. Als de huidige trend zich doorzet, zal in de VS één op de drie mensen diabetes krijgen tijdens hun leven en zullen kwalen veroorzaakt door overgewicht doodsoorzaak nummer één worden.

Dit gegeven was voor Morgan Spurlock de aanleiding om een experiment uit de voeren. “Wat zou er met mijn gezondheid gebeuren als ik dertig dagen lang, drie keer per dag bij McDonalds zou eten.” Op zich is dit niet zo’n interessant gegeven. Het ligt nogal voor de hand dat de in blakende gezondheid verkerende documentairemaker aan het einde van het experiment dikker en ongezonder zal zijn, zeker als je kijkt naar de regels die hij voor zichzelf opstelt:

  1. Alles op het menu minimaal één keer eten
  2. Altijd Super Size accepteren als het wordt aangeboden
  3. Alles opeten

Spurlock werd al na twaalf dagen door al zijn artsen gemaand te stoppen. Toch zette hij door en was na dertig dagen twaalf kilo aangekomen, had een torenhoog cholesterolgehalte, schade aan zijn lever en een veel te hoge bloeddruk. (Overigens gebruikte AD-journalist Wim Meij die vijf kilo afviel met hetzelfde experiment andere regels.)

De belangrijkste vraag is natuurlijk in hoeverre het fast food-ketens kan worden aangerekend dat mensen overgewicht hebben. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid, niemand wordt gedwongen er te eten. Toch worden er een paar belangrijke argumenten aangedragen die tegen de fast food-ketens pleiten: McDonalds, de grootste speler, is overal ter wereld aanwezig met miljoenen vestigingen en geeft ieder jaar bijna anderhalf miljard dollar uit aan reclame. Kinderen worden al op zeer jonge leeftijd in aanraking gebracht met de keten door de Happy Meals, de speelplaatsen, de verjaardagsfeestjes en natuurlijk de mascotte Ronald McDonald. De industrie promoot ook fast food op scholen, zodat kinderen ook daar gewend raken aan het ongezonde leefpatroon. Een ander belangrijk argument is de verslavende werking van het eten, waarbij een parallel wordt getrokken met de tabaksindustrie.

Al met al is Super Size Me een geestige film, die een goed gebalanceerd beeld geeft van de fast food-industie en de invloed ervan op de gezondheid van de Westerse bevolking. Het heeft niet het drammerige van een Michael Moore film, waarmee deze documentaire wel vergeleken wordt. Het toont aan dat er grote lobby voor de fast food-industrie bestaat, er slechte voorlichting is, en bovenal dat mensen wel keuzes hebben, maar ze uit gemakzucht niet maken.

style="display: none" >
alex | 10:31 | film | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Die staat zeker nog op mijn to-watch lijstje. Ik heb begrepen dat hij inderdaad vooral geestig en informatief is, ben benieuwd.

morg - 18.08.2004 - 14:31

Volgens mij is dit er weer zo een in het straatje: “de geschifte amerikaan door de ogen van een net iets minder geschifte amerikaan.” Dat kunstje had ik wel gezien na Bowling for Columbine. Wat mij betreft zeker geen bioscoopbezoekje waard in ieder geval. Dat bekijken we wel een keer bij de VPRO ofzo.

pippin - 18.08.2004 - 15:14

supersizen in NL staat ongeveer gelijk aan een Happy Meal in de VS …

bareuh - 18.08.2004 - 18:08

Gezien in Londen afgelopen weekend. (Michel Moore was uitverkocht)
Geen slechte 2e keus moet ik zeggen,.

Pietje Positief - 19.08.2004 - 07:16

Soap is een genre waar naar gekeken wordt omdat het ons voyeurisme bevredigt en omdat we gerust gesteld worden. Anderen hebben het veel erger. Wij zijn eigenlijk best wel goed.

Kijken naar Supersize me lijkt behoorlijk in de buurt van zelfbevlekking te komen.

Vryage - 20.08.2004 - 11:05

Wat ook kan, is het boek ‘Fast Food Nation’ van Eric Schlosser lezen. Een stuk genuanceerder (maar Schlosser is dan ook een echte journalist).

jeroen - 31.08.2004 - 18:18

ik ga die film zeker kijken, want ik ben al super fel tegen alle fastfood ketens stomme ondingen…

carlijn - 15.11.2004 - 15:02

Ik ben niet per see tegen die fastfood ketens, ik ben tegen al die mensen die zich daar (misselijk makend) vol proppen. Daarom lijkt me die film ook helemaal nix. Hoe die AD-jounalist Wim Meij er mee bezig is vind ik veel beter.

Mara - 01.11.2005 - 17:01
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

16.08.2004 De digicam is een massaprodukt

Volgens nu.nl is de verkoop van digitale camera’s het eerste half jaar met 61% gestegen ten opzichte van dezelfde periode van 2003. Het is nu echt een massaprodukt geworden, maar ik heb de indruk dat sommige kopers geen idee hebben waar ze aan beginnen als ze overstappen naar digitale fotografie.

Ik sta bij de fotozaak achter een dame met een nieuw digitaaltje. Ze houdt het apparaatje omhoog: “De foto’s moeten hieruit, ik weet niet hoe dat moet.”
De verkoopster achter de balie maakt een klepje open en haalt het geheugenkaartje uit de camera. “Hier staan ze op”, zegt ze.
“Oh, en nu? Kan ik dat dingetje nog gebruiken, of moet ik nu een nieuwe kopen?”
“Nee, hoor”, vervolgt de verkoopster met nadruk, “we kunnen het kaartje schóónmaken.”
Met een blik die zegt “het zal wel” hoort de dame het aan. Er wordt twee euro in rekening gebracht voor het “schoonmaken”, ik bijt op mijn lip. De verkoopster stelt voor om de foto’s voor €5,60 ook op cd te laten zetten, zodat ze kan nabestellen. Dat wil de dame wel, al heeft ze geen computer en heeft geen idee hoe dat dan in zijn werk zou gaan. Dat er een randje van de foto’s afgesneden wordt omdat de afdrukken 3:2 formaat zijn en de foto’s 5:4, veroorzaakt zoveel verwarring bij beide dames, dat die discussie maar wordt afgebroken.

“Vroeger met rolletjes was het toch wel makkelijk hoor”, zegt de vrouw en verlaat de zaak met camera en zonder geheugenkaartje. Eigenlijk heeft ze gelijk.

style="display: none" >
alex | 12:42 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Koel, ik wil ook een digicam die 5:4 doet.

Painless - 16.08.2004 - 12:59

Ach, zo heeft mijn opa een hippere PC dan ik waar enkel de toilet-verjaardagskalender regelmatig mee wordt geprint bij een wijziging. Let wel, opslaan zit er niet in, elke keer wordt het netjes overgetypt. Over 40 jaar kunnen ze ongetwijfeld dit soort verhalen over ons vertellen.

pippin - 16.08.2004 - 13:36

Soms vraag je je af hoe mensen erbij komen om zoiets aan te schaffen.

Job - 16.08.2004 - 14:23

Wat een slechte fotozaak! Welke is dat? Kunnen ze niet gewoon even wat meer tijd nemen om die vrouw uit te leggen hoe het zit in plaats van haar geld te stelen?

Merel - 16.08.2004 - 16:28

ook mijn opa wil aan de digitale camera, en ondanks een middag uitleggen, begreep hij er nog weinig van. Mijn uitleg was sturend naar gewoon analoog blijven, maar ik ben bang dat hij strax met een digitale camera rondloopt, na 2 tot 3 pogingen dingen na te bestellen het ding vervloekt, en dan weer met filmpjes verder gaat

joep - 16.08.2004 - 16:34

tja… nu digitale camera’s makkelijker zijn voor mensen die het concept snappen (om kunnen gaan met computers is niet vereist, mijns inziens) is het nu aan de fotowinkels om het gemak terug te brengen (of een manier van werken als “normaal” te verkopen) zodat ook mensen die weigeren na te denken over wat ze doen er mee om kunnen gaan. En dat gaat absoluut binnen een paar jaar lukken.

Het heeft ook lang geduurt voordat “de massa” om kon gaan met fototoestellen. Het kan nooit lang duren voor het hetzelfde werkt als bij gewone rolletjes. “ontwikkelen afdrukken en klaar” achtige dingen waarbij je het kaartje geeft en je dat kaartje, prints en cd’tje (“dat zijn de negatieven mevrouw”) en alles werkt gewoon weer.

Nog heel even en eindelijk zijn we van die chemische troep af. :)

arno - 16.08.2004 - 17:40

@arno: dat kan al! Je kunt tegenwoordig bijna iedere fotozaak binnenlopen met een geheugenkaartje waar je op een console afdrukken en kopieen kunt bestellen. Soms kun je deze console zelf bedienen, soms wordt het voor je gedaan.

Leuk dat we misschien “van die chemische troep af” zijn, maar dat is maar schijn, want ik weet zeker dat tijdens de productie van een digicam aanzienlijk meer resources worden verbruikt dan tijdens de productie van een gewone camera!

Maar we vergeten de belangrijkste vraag: w?t deed Alex in die fotozaak?! Komt er nieuw spul aan? :-)

michel - 16.08.2004 - 17:54

@michel: dat klopt, ze beginnen het te ontwikkelen en over een paar jaar is iedereen er zo aan gewent dat dat “het is makkelijker met rolletjes” er niet meer is. En die met chemische troep bedoel ik niet de vervuiling die van ontwikkelen en alles afkomt, maar gewoon dat het een achterhaalde techniek is die eigenlijk alleen maar nadelen heeft ten opzichte van digitaal. En dat geld voor steeds grotere formaten negatieven….

arno - 16.08.2004 - 18:36

@Merel: Het probleem is dat de verkoopster in kwestie niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken. Ze weet niet beter. Het is een heel goede fotozaak, die op de hoek Rijnstraat - Victorieplein, maar de twee briljante medewerkers die er normaal staan hebben wel eens een dagje vrij.

@michel: ik was gewoon film aan het halen hoor. :)

alex - 16.08.2004 - 20:02

h?, jammer… :-)

michel - 16.08.2004 - 20:53

De digicam is voor fotograferen, wat ravensburger is (was?) voor de schilderskunst…

Ronald - 17.08.2004 - 10:23

@Ronald: voor muziek is er wat te zeggen voor analoog ten opzichte van digitaal. Met fotografie niet, al kan je de beperkingen van chemisch gebruiken voor artistiek effect, net zoals je bijvoorbeeld de oversturing van een buizenversterker kan gebruiken voor een effect op instrumenten dat je niet op een andere manier goed kan doen. Ik vind het wel grappig hoe amateurfotografen bijna dogmatisch vasthouden aan chemisch. Kleinbeeld resolutie is al voorbijgesneld. Grootbeeld zal niet lang meer duren. Maar voor specialistische toepassingen zal chemisch nog een plek hebben. Net als pinhole zijn eigen niche heeft. Maar er is nog maar bitter weinig reden om chemisch te blijven schieten als je geen zeer specifieke wensen hebt.

arno - 17.08.2004 - 10:39

@arno: Er zijn bepaalde foto-websites waar je voor die uitspraken aan de digitale schandpaal genageld zou worden. Ben het echter helemaal met je eens!

Painless - 17.08.2004 - 12:20

@Arno: je weet echt niet waar je het over hebt. Digitale SLR’s halen het in resolutie nog steeds bij lange na niet vergeleken met analoge fotografie. Waarschijnlijk heb je nog nooit een goede vergroting gezien op bijv 50x75. Dat hoef je met een DSLR ook niet te proberen. (Geschatte resolutie van een kleinbeeldnegatief volgens het blad FOTO: 416 megapixels)

En je stelling dat “amateurfotografen bijna dogmatisch vasthouden aan chemisch” is lachwekkend omdat juist professionele fotografen voor wie de tijdsdruk niet doorslaggevend is (voorbeeld modefotografen) vrijwel ALLEMAAL op film werken en dat blijven doen om de veel betere kwaliteit. Niet alleen in grootbeeld en middenformaat, ook in kleinbeeld.

J-E - 19.08.2004 - 13:52

J-E heeft volkomen gelijk. Dus voor alle anderen: ALS JE NIETS VAN FOTOGRAFIE WEET EN VAN VERHOUDINGEN TUSSEN DIGITAAL EN ANALOOG: FUCK OFF.

marco klomps - 21.10.2005 - 17:40
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

15.08.2004 Meeting foto’s

Ik ben nog bezig met uitzoeken, maar hier kunt u alvast wat foto’s bekijken. Wilt u me even helpen met de foto’s zonder naam?

Edit 17:30 uur: Ik realiseer me nu pas dat er een spelfout in de url zit, er stond ‘vonderlparkmeeting2004’. Doh! Ik heb het verbeterd en een doorstuurdingetje gemaakt, zodat niet alle links kapot zijn.

style="display: none" >
alex | 10:40 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Ik was er laat op de avond nog even en had helemaal niet door dat jij het was die foto’s stond te nemen. Nu sta ik er nog op ook.

Caroline - 15.08.2004 - 11:16

Hij was die ene met dat fototoestel. Kan niet missen.

Painless - 15.08.2004 - 11:56

de toiletjuf is niet leuk als ze dronken is. Op tweede kerstnacht heeft ze mein een bruin cafee iets verder op, drie keer geprobeerd om me op m’n bek te pakken, en 2 keer geprobeerd m’n gulp open te maken om daar te graaien…. gelukkig was zij stomdronken en ik helemaal nuchter… dat verschil in reactietijd had ik wel nodig :-S

joep - 15.08.2004 - 12:03

Hmm zijn het er zoveel om uit te zoeken? :)

Majadebij - 15.08.2004 - 12:07

Ik wil best helpen, maar ik weet ook van de helft geen naam dus denk niet dat je wat met mijn hulp opschiet….heb je veel fotos?

e-liner - 15.08.2004 - 13:23

“img_2214” is Vincent van Wildkamperen, daar heb ik gisteren nog een tijdje mee gebabbeld.

Lars - 15.08.2004 - 13:44

@Caroline: Heel jammer dat ik je niet even heb gesproken!

@Lars: Dank je. Ik ook, maar ik twijfelde of hij misschien van 16hoog was.

alex - 15.08.2004 - 13:56

charmante foto! je weet wel, die ene :)

GJ - 15.08.2004 - 14:17

Je staat er inderdaad behoorlijk charmant op GJ!

Arvid - 15.08.2004 - 14:21

Nice, very nice

morg - 15.08.2004 - 15:30

Waar blijft de gephotoshopte versie van Elger? Dit ziet er natuurlijk weer niet uit… :-P

michel - 15.08.2004 - 16:26

blijf lekker in de polder :-)

davbid - 15.08.2004 - 21:12

En waarom heeft Luna de neiging altijd op de bewogen foto’s te staan?

Job - 16.08.2004 - 12:27
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

15.08.2004 Weblogmeeting

Ik quote even Ome Punkey:

“De weblogmeeting was helemaal kick de bom, kekke blogspotjes gecheckt. Nu doodop, hier al wat foto’s. Morgen krijg je een vol verslag”

Nouja, één foto dan, hier is Ome Bob, vastgelegd door Arthur!, ik deed de belichting*:

Ome Bob

* dat leg ik morgen wel uit aan geïnteresseerden

style="display: none" >
alex | 02:39 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Sjemig. Wat is Bob veranderd. Dat kan niet alleen door die belichting komen…

cockie - 15.08.2004 - 08:50

Er zijn nu meer foto’s online ;-)

karin - 15.08.2004 - 17:55

Ome Bob… Nu ken ik al een Ome Bob, en die voldoet aan het beeld dat ik/men zou hebben bij een Ome Bob, nl. een iets ouder iemand. Om nou een relatief jong iemand al de titel Oom mee tegeven…. Dus bij deze zie ik het niet zo…
Of is het inderdaad de belichting, zoals door Cockie aangegeven? Want dan word het toch tijd voor een Shoemacher-Extreme Make-over voor-na foto…

Ben - 15.08.2004 - 18:58

@Ben: iedere man die een broer/zus heeft die een kind heeft gekregen, is oom. Daar hoef je helemaal niet oud voor te zijn, ergens tussen de twintig en dertig is vrij normaal. Ik spreek uit ervaring :-)

michel - 15.08.2004 - 19:16

”* dat leg ik morgen wel uit aan ge?nteresseerden”
Klinkt als:
1) off-shoe flash via E-TTL en/of ST-ET2
2) off-shoe flash via optical slave
3) lange sluitertijd en painting with light.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd!

michel - 15.08.2004 - 19:34

@michel: optie 1, zie ook deze foto. Off-shoe flitsen is cool…

alex - 15.08.2004 - 19:37

@alex: idd! En dit is nog maar aan het begin… Denk aan meerdere flitsers, ratio?s, verschillende kleurenfilters… De mogelijkheden zijn schier eindeloos.

michel - 15.08.2004 - 20:40

Moordenaar!

Peter - 07.12.2005 - 18:08

13.08.2004 Dia’s

De fotoreportage van de bruiloft van mijn broer hadden we zowel digitaal als in zwartwit-, kleuren- en diafilm geschoten. Dat laatste voornamelijk omdat we op een gegeven moment wel zo’n beetje door de rest van de film heen waren. Ik had een selectie gemaakt van de af te drukken dia’s, en de nummers en de gewenste formaten keurig genoteerd. Het hele zwikje legde ik op de balie bij de fotozaak op de hoek.

De jongen achter de balie liet de filmstrookjes even door zijn handen glijden, keerde ze om en haalde even diep adem.
“Voor het afdrukken moeten ze ingeraamd zijn”, zei hij.
“Prima”, was mijn onmiddelijke reactie, “laat ze dan ook maar inramen”.
Weer een pauze. “Dat wil je niet”, zei hij na enig nadenken, met op zijn gezicht een lichte grijns die tegelijkertijd iets verontschuldigends had.
“Want?”
“Want dat kost je ongeveer vijf euro per stuk”, rolde er deze keer vlotjes uit.

Goed, zelf inramen dus. Aan diaraampjes kon hij me wel helpen. Zes euro vijftig voor een doos. Of ik twee of drie millimeter wilde.
“??”
“Twee millimeter past wel in een drie millimeterprojector maar drie millimeter niet in een twee millimeterprojector.”
Twee millimeter dan maar. Niet dat dat er uiteraard iets toe deed voor het afdrukken.

Gistermiddag was de regenachtige middag die je moet hebben voor dit soort klusjes. De werkverdeling was snel geregeld: Alex sneed, ik raamde in. De eerste pakweg tien dia’s uiteraard verkeerd om vanwege mijn logica dat het Gepe-logo wel aan de voorkant zou moeten. Misschien had ik de diaraampjesverpakking even moeten bestuderen v????r ik aan het karwei begon. Gelukkig was Alexander niet te beroerd om met een scherp mes de hele handel weer open te wrikken. En de witte kant hoort dus voor. Het knaloranje Hamafix-apparaatje waarmee ik mijn vader in mijn jeugd regelmatig in de weer had gezien, maar waarvan hij noch ik nog wist hoe het werkte, bleek nutteloos, althans voor zover ik het zonder gebruiksaanwijzing in kon schatten. Voor het dichtklikken met de hand moet men helaas rekenen op een klik of vijf per dia.

Enfin, alles is inmiddels ingeraamd en nabesteld. Over een week — een wéék! — zijn met een beetje mazzel de afdrukken klaar. De moraal: laat je dia’s bij het ontwikkelen meteen inramen. Kost je ongeveer drie euro per rol. Of geen diafilm schieten natuurlijk, ware het niet dat het resultaat altijd zo verrekte mooi en scherp is. En van mijn broer verwacht ik uiteraard dat hij tenminste één dia-avond organiseert, compleet met blokjes kaas met gember en plakjes leverworst met zilverui voor het totale retro-effect.

style="display: none" >
anneke | 22:37 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Ik heb nog steeds een Hamafix apparaat, waar de strook ingaat. Met een ferme loep zie je de verlichte dia, afsnijden en doorschuiven in het (glasloze) diaraampje. Ook heb ik nog een Leitz Pradovit en enkele duizenden dia’s. En een Minolta G-400. Daar doe ik wel iets mee.

Menno Nicolai - 14.08.2004 - 00:29

Voor Hamafix heb je speciale diaraampjes nodig
Deze bestaan uit een stuk en hebben 2 gleufjes waar de dia ingaat.
Dia aan een kant in de gleuf steken, dan steek je het hele hamafix raampje met half uitstekende dia in het oranje hamafixertje (scrablle anyone ?) deze buigt de dia waardoor hij vanzelf in de tweede gleuf ‘floept’.
Werkt erg snel, enige nadeel is dat de dia’s wat speling naar links en rechts kunnen hebben. Als je strakt kadreert kan dit een probleem zijn

[anoniem] - 14.08.2004 - 20:12

En dan heb je ook nog het HAMA DSR-systeem, dia’s losknippen en inramen in ??n beweging. Of er nog raampjes voor verkocht worden weet ik niet, maar het werkt beter en sneller dan dat oranje ding.

Met een goede projector en vooral een goede lens daarop kun je eens zien wat echte scherpte is. Daar hebben digitalo’s nog nooit van gehoord.

J-E - 19.08.2004 - 13:45

Ik maak veel foto’s digitaal en soms nog dia’s. Ik vind nog steeds dat dia’s een superieure kwaliteit hebben ten opzichte van een goede digitale print. Desondanks ga ik straks ook volledig over op digitaal omdat dia’s inderdaad een hoop gedoe is en het neemt veel ruimte in beslag.

Peter - 19.08.2004 - 20:35
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

12.08.2004 Uit het fotoarchief (4)

Yellowstone National Park Yellowstone National Park

Juni 2000, onze tweede vakantie in de Verenigde Staten. We rijden door Colorado, Utah, Idaho en Wyoming. Wat het meest bijblijft is Yellowstone National Park. De drie dagen die we er doorbrengen zijn eigenlijk te weinig tijd voor al het moois dat er te zien is. De geisers, de watervallen, de poelen in regenboogkleuren. We staan in de file omdat een kudde bizons de weg oversteekt, en iedere keer als we een rijtje auto’s in de berm zien staan stoppen we even, want dit betekent meestal dat er een beer of een moose is gesignaleerd.

Als we een plek in de VS nog eens opnieuw zouden moeten bezoeken, dan zou het waarschijnlijk deze zijn. Om dan, met de kennis en apparatuur die we nu bezitten, een échte fotoreportage te maken.

style="display: none" >
anneke | 11:38 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Mooie foto’s Anneke, zonder watermerk zie ik.

henny - 12.08.2004 - 13:30

Ach, met het ouwe spul en minder kennis ging het toch ook heel redelijk!

Menno Nicolai - 12.08.2004 - 17:18

Ja! vinnik ook!

Merel - 13.08.2004 - 00:46

geweldig mooie foto’s zeg!

jacq - 13.08.2004 - 22:51

Zeer herkenbare foto’s :D
Ben er zelf dit jaar voor het eerst geweest. Fraaie foto locatie!

Jasper - 14.08.2004 - 00:33
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

11.08.2004 Australian Idol

Australian Idol, waar knappe jongens die George Michael of Robbie Williams zingen weggestemd worden, en echte performers die Portishead of Maroon 5 zingen in de finale komen. Australië heeft smaak. Neem Chanel Cole, die voorafgaand aan haar optreden zei:

“If this is the last time you’re gonna see me, I’d rather you saw me sing this than a Celine Dion song.”

Chanel Cole

Kijk hier naar het optreden van Chanel, Glory Box van Portishead (Windows Media 9). Hier staan clips van de andere kanididaten. Vooral Courtney is geweldig.

Kortom, leuke televisie voor de zomermaanden, verkrijgbaar bij uw lokale bittorrent-aanbieder.

style="display: none" >
alex | 11:06 | televisie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Jury zowel als deelnemers bij Aussie Idol zijn een verademing.

Caroline - 11.08.2004 - 11:38

Wat een stemmetje! Hier luister je voor je plezier naar.

Megadikkevrouw - 11.08.2004 - 14:33

Maroon 5 kwaliteit noemen is als kamperen in Friesland: dat doet een mens niet!

Marten - 11.08.2004 - 18:46

Nou Marten, dat van Maroon 5 heb ik op moeten zoeken, ik kende dat bandje helegaar niet (ik word al een dagje ouder merk ik). Maar ik vind dat die dikke jongen in dat Blues Brothers pak het verdomd goed bracht. :)

Wat betreft kamperen in Friesland heb je uiteraard gelijk.

alex - 11.08.2004 - 19:05

Daar kunnen de jamai?s en jim?s van nederland nog wat van opsteken..

marCel! - 11.08.2004 - 20:25

Ik ken slechts 1 nummer van Maroon 5, en verdomd, dat is kwaliteit! Verder is het duidelijk dat de kwaliteiten van alle Idols in alle landen bijzonder slecht zijn. Verbazend dat hier overal mensen naar kijken. Treuriger dan kamperen in friesland….

arno - 12.08.2004 - 10:58
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

10.08.2004 Weblog foto’s

Ik heb het album met alle foto’s die gebruikt zijn in het weblog aangevuld. Dat was er de laatste maanden een beetje bij ingeschoten. De nieuwste foto’s staan nu aan het begin van het album, ze hebben allemaal een link naar het betreffende postje.

Zoals u wellicht gemerkt heeft, hebben alle foto’s nu een watermerk. We wilden er lange tijd niet aan, maar de hoeveelheid hotlinking en ongevraagd gebruikte afbeeldingen liep gierend uit de hand.

style="display: none" >
alex | 10:02 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Ah, altijd vervelend… Wel jammer van de veelal mooie foto’s!

Chriz - 10.08.2004 - 10:37

“altijd vervelend”?
Zo’n watermerk is eigelijk noodzakelijk, en bij jullie foto’s en de grote thumbnails zouden zelfs die er misschien aan moeten geloven…

Maar ik zag het watermerk een paar dagen terug verschijnen, en ik vind het eigelijk wel mooier in sommige foto’s:
http://majesticmoose.net/photography/canalparade/crw_3343

joep - 10.08.2004 - 11:43

Mijn foto’s worden nooit gepikt :-(

Menno Nicolai - 10.08.2004 - 13:07

Haha, Menno!

Merel - 10.08.2004 - 13:50

Ik ben ook al overstag gegaan voor het watermerk…

Jessi - 10.08.2004 - 14:58

Je kan ook weer met film gaan fotograferen en dan je foto’s hier omschrijven.

Job - 10.08.2004 - 16:31

‘t is natuurlijk ook wel een beetje een compliment :-D

Kuikentje - 10.08.2004 - 17:54

Hotlinken is vrij eenvoudig te voorkomen of te manipuleren, mocht je dit willen. Zie bijvoorbeeld:
http://www.alistapart.com/articles/hotlinking/

Hans D. - 11.08.2004 - 09:38

Dankjewel Hans, dat is precies wat ik zocht.

alex - 11.08.2004 - 10:08
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

09.08.2004 De Hoge Sluis bij warm weer

style="display: none" >
alex | 12:58 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Leuk is: daar met een motorbootje onderdoor te varen, die een bootje met 4 inzittenden trekt, en dan zo sturen dat zij precies onder de straal water terecht komen. Nog leuker is dat ik dat pas echt meemaakte.

Matthijs - 09.08.2004 - 13:21

De angst voor natte schoenen zit er goed in.

bicat - 09.08.2004 - 16:42

we gingen er afgelopen vrijdag met de fridaynightskate ook overheen… dat was glibberen en klunen, en zelfs wat (snelle) skaters die een andere rug namen. ‘t had eigelijk wel wat :-)
maar de foto’s nog niet af :-(

joep - 09.08.2004 - 17:50

veelzeggend is het ontbreken van harde tepels. Zomer is zeker minder opwindend als het aan drijfnat doet denken. Wat jij, bicat.

novecento - 09.08.2004 - 17:54
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

09.08.2004 Jaggle

Grappig voor je stats hoor, gelinkt worden op Jaggle

alex | 08:45 | algemeen geleuter | 1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>
style="display: none" >
alex | 08:45 | algemeen geleuter | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Ik had nog nooit van Jaggle gehoord… is dat erg?

Merel - 09.08.2004 - 10:33

De foto wordt niet meer door ?moose gehost, maar door Jaggle zelf… is dat erg?

michel - 09.08.2004 - 11:10

@michel: Nee, dat is juist netjes. Er wordt geen bandbreedte van mij geleecht en er staat in het stukje een linkje naar de bron. Beter kan niet. Ik heb gisteren overigens 2GB aan data verstouwd. :)

alex - 09.08.2004 - 11:21

Wat is een Jaggle?

Ben - 09.08.2004 - 11:23

Ineens zie ik jaggle overal!

Merel - 09.08.2004 - 11:26

Ik jaggle, hij jagglet, wij jagglen, ken je dat niet?

Goed, Jaggle heb je gehad, op naar de slashdot :-)

@alex: ik heb een hoop mensen gehad die dat ook ?netjes? vonden, maar alleen ff de bronvermelding vergaten en toen ze toch bezig waren gelijk ook maar even mijn watermark eruit knipten, vandaar :-)

michel - 09.08.2004 - 13:36

Die ‘eer’ is mij ook eens recent ten deel gevallen: http://jaggle.nl/log/item.php?id=6960#
Meer dan 1000 bezoekers in 2 dagen, maa als je de reakties daar leest weet je ook waarom ik er geen postje over geschreven heb destijds..

Pietje Positief - 11.08.2004 - 20:43
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

08.08.2004 Gay Pride 2004 (2)

Het was weer tijd voor Siep de Haans jaarlijkse feestje. Ik loop vanaf de Reguliersgracht de hele Prinsengracht af naar het beginpunt van de optocht. Daar loop ik SBS Shownieuws beeldenleverancier Frank Buis nog tegen het lijf. Hij voorspelt een hoosbui. Dat zal niet uitkomen, er is even voor twee uur nog een buitje, maar vanaf dat moment wordt het weer alleen maar beter. De boten vallen een beetje tegen — fluitjes, housedreunen, matrozenpakken en sportschoollichamen, u kent het onderhand wel — maar het is gezellig druk in de stad. De leukste boot was wel deze, die ook Merel en Aukje op de site hebben gezet.

Net als vorig jaar kom ik op het Amstelveld in de Amsterdam Summer Jam terecht. Ik was niet van plan om dat weer vast te leggen, maar na een rondje gelopen te hebben is er eigenlijk geen ontkomen meer aan. Met een grote zwarte camera trek je al een zekere hoeveelheid aandacht van feestgangers, maar als je er een flitser opschroeft, dan is er geen houden meer aan. Iedereen wil op de foto! Thomas Schlijper vertelde ooit in een interview met Wim de Bie dat hij tijdens het fotograferen van Sensation gewoon weg moest lopen en net doen of hij doof was. Nu weet ik hoe dat voelt. In ieder geval zijn mijn visitekaartjes op en heb ik best een paar leuke portretjes kunnen schieten…

Tijdens de wandeling naar huis kom ik wederom Frank Buis tegen. Ik vraag of hij het leuk had gehad. Hij vertelt dat hij wat anders gedaan heeft, want er was een lijk in de jachthaven gevonden dat hij exclusief vast heeft kunnen leggen. Nu gaat hij op zoek naar Eminem, die volgens de verkregen tip een coffeeshop heeft afgehuurd. “Kijk maar naar Shownieuws!”, roept hij zoals altijd, en verdwijnt in de menigte.

Ik heb een eerste selectie bij elkaar gezet in een albumpje.

style="display: none" >
alex | 10:16 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Alex, welke camera(’s) gebruik jij eigenlijk?

marCel! - 08.08.2004 - 15:36

Een Canon 10D met een serie lenzen, vari?rend van dit tot dit.

(dit was een goede f.a.q. reminder voor me) ;)

alex - 08.08.2004 - 15:47

Dank! ( kon het al nergens terugvinden.. maar asap dus in de faq terug te lezen.. :) )

marCel! - 08.08.2004 - 15:53

Je hebt de neppiemels mooi op de kiek gezet!

Aukje - 08.08.2004 - 22:03

ik was dus naar DanceValley (om er te werken), en vroeg me al af hoe het was dit jaar. Leuk om te zien :-)

Als je deze serie vergelijkt met vorig jaar… hoe denk je daar dan over?

joep - 08.08.2004 - 23:25

@joep: Goede vraag! Met een telelens van grote afstand een portretje knippen is vrij makkelijk. Ik vind de foto’s van Gay Pride 2003 dan ook niet heel bijzonder. In de foto’s die ik daarna op het Amstelveld heb gemaakt, zie ik bij de meeste angst en terughoudendheid van mijn kant. Dat is bij de foto’s van dit jaar helemaal weg. Je ziet in de meeste foto’s het persoonlijke contact terug, en daar ben ik heel blij mee. De echte groothoekshots met hele mensenmassa’s erop, die vorig jaar geheel ontbraken, vind ik ook goed gelukt. Ze komen alleen niet zo tot hun recht op webformaat.

alex - 09.08.2004 - 11:17
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

07.08.2004 Gay Pride 2004

Meer volgt…

style="display: none" >
alex | 20:44 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Geweldig! Helaas, meer woorden komen niet op. Geweldig! :)

vampire - 08.08.2004 - 00:38

Schitterende foto, ben benieuwd!

Jos - 08.08.2004 - 08:54

Benieuwd naar wat? Andere foto’s of wat er onder die pruik zit? :-)

Tim - 08.08.2004 - 09:44
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

04.08.2004 Fahrenheit 9/11

recensie Fahrenheit 9/11
cartoon van John Cole in The Herald-Sun

4/5 

Meestal heb ik na het zien van een film wel een idee waar ik het in de recensie over wil hebben. Het is nu een week geleden dat ik Fahrenheit 9/11 heb gezien, en nu pas begint zich langzaam een mening in mijn hoofd te vormen.

De film kwam op mij over als een warrige, losjes aan elkaar geregen anti-Bush campagne. De hoeveelheid effectbejag was erg groot, maar ik kan die afweging van Michael Moore wel begrijpen. Het is gemakkelijk scoren als je Rumsfeld laat zien in een speech waarin hij zegt dat de nieuwe bommen ongelofelijk precies zijn, en die afwisselt met beelden van verminkte Irakese kinderen. Dat hoeft voor mij niet. Maar als Moore een uitgebalanceerde ‘BBC-achtige’ documentaire had neergezet, was het nooit de best bezochte en meest besproken bioscoopdocumentaire ooit geworden.

Ik kan mij goed voorstellen dat de gemiddelde Amerikaan Moore’s werk als schokkend en on-Amerikaans beschouwt. Hij of zij krijgt immers een zeer vertekend beeld van de wereld voorgeschoteld in de media. In de VS ziet men alleen heldhaftige Amerikaanse soldaten en patriotistische oorlogsretoriek. Geen lijkkisten, geen verkoolde landgenoten die door de straten van Bagdad gesleept worden, geen Irakezen die alles verloren hebben. Het is moedig van Moore om dit wel te laten zien. Toch zit zijn vertelwijze me dwars, in grotere mate dan bij Bowling for Columbine, Moore’s eerdere documentaire over Amerikaans wapenbezit.

Wat mij opviel was een terugkerend thema in beide films: angst. In Bowling for Columbine wordt aangevoerd dat de reden dat Amerikanen zo geobsedeerd zijn door wapenbezit, de angst is waarin zij leven. Angst voor de regering, communisten, negers, Mexicanen, killer bees; alles eigenlijk. In Fahrenheit 9/11 zie je hetzelfde terug. De oorlog tegen Afghanistan en Irak, de Patriot Act (de inperking van burgerrechten, het verlies van privacy) worden verkocht aan de Amerikaanse bevolking door middel van angst voor terrorisme.

In Mies’ briljante beschrijving van de Zwarte Helikopters en de Nieuwe Wereldorde, wordt een belangrijke reden gegeven voor deze werkwijze. Veel Amerikanen gaan ervan uit dat zij, als het erop aankomt, op zichzelf zijn aangewezen. Daarom zorgen zij voor hun eigen bewapening, hun eigen proviand en schuilkelders. De enige manier om deze ‘ieder-voor-zich’-mentaliteit te doorbreken en Amerikanen als één blok achter hun leider en hun vlag te laten staan, is een gemeenschappelijke vijand. Een oorlog tegen een terroristennetwerk of bad guy is een uitstekend middel daarvoor. Us against them.

Al met al maakte Fahrenheit 9/11 wel indruk. Ik denk ook niet dat de inhoud van de film onwaar is. Het is alleen jammer dat feiten door goedkoop effectbejag ondergesneeuwd worden. Ik vraag me af of Michael Moore zijn doel bereikt met Fahrenheit 9/11. Wat is namelijk het gevoel dat achterblijft na het zien van de film? Dat Bush een domme, door macht en geld geobsedeerde bedrieger is, of dat Moore een anti-Amerikaanse leugenaar is. In November zullen we het weten…

style="display: none" >
alex | 14:13 | film | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Bij mij bleef het niet helemaal hangen - vooral omdat ik de vorm niet echt prettig vond. Erg eenzijdig, op het drammerige af, geen hoor en wederhoor, makkelijk scoren met heftige plaatjes. Klassieke propaganda - Moore heeft gelijk en daarmee uit.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het hard aankomt in de VS, waar je lang niet alles te zien krijgt.

jeroen - 04.08.2004 - 15:25

Fahrenheit 9/11 is verre van subtiel maar wel een erg goede film. Bij veel van de bizarre beelden en feiten vraag je je met Moore af “Was it all just a dream? Did the last four years not really happen?”. Maar vooral het verdriet en de woede van Lila Lipscomb om de dood van haar zoon maakt pijnlijk duidelijk dat het geen droom was.

Er valt best kritiek op de film te oefenen (Stupid White Movie). Maar Michael Moore heeft mij, en naar de reacties te horen ook de meeste andere bioscoopgangers in het nieuwe Utrechtse filmhuis Louis Hartlooper Complex weten te overtuigen: Bush moet weg.

En wat betreft de reacties van de Amerikanen op de film: “The response to the documentary in that theater was simply staggering. People-ordinary people who work for hourly wages, punch time cards and who may even have voted for Bush in 2000—were laughing uproariously at the images of Bush staring dumbly into space after being informed of the attacks on the Trade Center towers, groaning and laughing as Bush told a group of assembled business leaders that they were his “base,” and applauding wildly during the film’s credits.”

Bron: Dave Lindoff, A Screening in a Working Class Town; A Contrarian Review of F9/11 Counterpunch, 17/18 July 2004.

erik - 04.08.2004 - 17:52

Het artikel van Dave Lindorff is te vinden op
http://www.counterpunch.org/landau07172004.html

Het is de laatste van drie recensies van de film, dus even omlaag scrollen en dan heb je ‘m.

erik - 04.08.2004 - 17:56

Dit bevestigt hoe goedkoop Moore’s broddelwerk is:
http://www.davekopel.com/Terror/Fiftysix-Deceits-in-Fahrenheit-911.htm

mies - 04.08.2004 - 23:26

Hey Alex, ditmaal lopen onze recensies sterk uit elkaar. Ik vind overigens dat Moore, zonder leugens te vertellen zijn observaties best goed aan mag zetten. Hij maakt er een karikatuur van en dat moet hij wel doen om tegenwicht te bieden aan de leugenachtigheid van het huidige regime, en om ‘binnen’ te komen bij zijn landgenoten.

Hans - 05.08.2004 - 01:32

Ik ben het met Hans eens.
Een 2 uur lange ‘eenzijdige’ documentaire tegenover 4 jaar lang eenzijdige ‘propaganda’ is nog steeds geen match….
Wel hier en daar erg makkelijk gedaan inderdaad. Maar inderdaad, dat moet om de amerikanen de bioscoop in te lokken. En uiteindelijk zijn het ook allemaal schandalig simpele verbanden…..

Cpt@ - 05.08.2004 - 12:11

Heb het geheel nog niet gezien, maar na dit stukje en de reacties begin ik wel steeds nieuwsgieriger te worden.. Vanavond maar eens een bioscoopje pakken..

marCel! - 05.08.2004 - 12:57

Even een reactie op wat Mies hierboven schrijft: ik vertrouw dat ‘artikel’ van David Kopel voor geen cent. Kopel schreef eerder dit jaar een vergelijkbare ‘weerlegging’ van Bowling for Columbine. Kopel’s home page laat zien dat hij een jurist is die verschillende boeken heeft geschreven ter verdediging van het institutionele recht op wapenbezit in de VS. Kopel’s website maakt deel uit van de website van het Independent Institute. Dit zogenaamd onafhankelijke instituut is in werkelijkheid een conservatieve think tank die financieel afhankelijk is van subsidies van Microsoft en de Amerikaanse tabaksindustrie.

erik - 06.08.2004 - 08:58

Info over dat Independent Institute vind je hier.

erik - 06.08.2004 - 09:00

Hans: “om ?binnen? te komen bij zijn landgenoten.” Of “om binnen te lopen”.

In goed Amerikaans: two wrongs don’t make a right. Als de ??n liegt en de ander zet daar leugens tegenover, krijg je dan de waarheid? Nee, het zijn en blijven gewoon twee leugenaars.

J.N. Bosboom - 07.08.2004 - 18:11

Toch blijf ik nieuwsgierig.
Maar ik houd wel van zulke recensies, want dan heb ik nog minder verwachtingen.

Vanavond eerst maar eens naar American Splendor.

Erwin - 07.08.2004 - 18:59

Je kunt de film ook gewoon gratis downloaden via elk willekeurig P2P netwerk (Kazaa Lite, Ares, etc). Michael Moore heeft van die edele motieven, die vindt het vast niet erg…

J.N. Bosboom - 07.08.2004 - 22:04

Erik, je informatie over de auteur Kopel is op zich interessant, maar laat onverlet dat de kritiek in dat artikel op een aantal punt hout snijdt en met onafhankelijke bronnen bevestigd wordt.

Ik kan er persoonlijk niet zo goed tegen dit soort ad hominem kritieken: de auteur is rechts dus zijn zijn argumenten per definitie onzin.

Ongeacht modieuze Europese opvattingen is wapenbezit in de VS inderdaad een constitutioneel beschermd recht dat best te verdedigen valt. En als het gaat over het feit dat de auteur banden met deze en gene zou hebben: so what? Deze hele kwestie gaat over politieke stellingnames, dus nemen er mensen aan deel die al positie hebben gekozen. Je dacht hopelijk niet dat Moore na zorgvuldig feitenonderzoek tot zijn mening was gekomen.

mies - 08.08.2004 - 15:51

O, en verder is het goed uitgangspunt om het artikel niet te vertrouwen - dat geldt voor de meeste internetpublicaties. Of de bron nu Kopel heet of Disinfopedia.org. Dus daarover zijn we het eens, Erik.

mies - 08.08.2004 - 15:56

Zo leer je opeens uit de reacties dat Nimo weer terug is bij zijn oude liefde: Blogspot!

toinerz - 08.08.2004 - 20:31

Volgens mij zijn ?lle media met een korreltje zout te nemen, of het nu om het nieuws of om documentaires of andere gaat. Je krijgt sowieso niet alles te zien en de regisseur (e.a.) laat ook maar zien wat hij wil dat er te zien is, en op welke manier. Maar kijken kan zeker geen kwaad, al is het maar om z?lf een mening te vormen en wat na te denken.

jessie - 10.08.2004 - 04:10

Ik moet steeds meer denken aan de amerikaans filosoof Timothy Learry, Een van zijn bekendste uitspraken is :

Think for yourself, question authority.

Als je er over na denkt vertelt iedereen zijn eigen waarheid. En dat is in de meeste gevallen de waarheid die hem of haar het beste uit komt. Als ik die bush eens goed aan kijk denk ik bij mezelf: Hoe kun je op zo’n vent stemmen? Van de andere kant zijn wij natuurlijk gezegend met balkenende die de reet likt van dhr Bush. Gezamenlijk besloten dat hij de eerste keer bij zijn bezoek aan bush zo slecht over kwam dat de opnames nog eens moesten worden over gedaan. Uiteindelijk heeft Moorre ook zijn eigen waarheid vertelt. Ik ook trouwens, de vraag blijft : wie wil je geloven? Of denk je voor jezelf?

frans - 13.08.2004 - 20:51
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

03.08.2004 Foto’s uit Limburg

Ik heb wat foto’s bij elkaar gezet in een albumpje.

style="display: none" >
alex | 11:52 | fotografie | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Al meer dan de helft van de foto?s heeft zo?n zwart randje… Heeft de 10D afgedaan?

BTW, wat ik me afvroeg: is de ST-E2 de laatste tijd nog in actie gekomen voor off-shoe flitsen? Ik heb er opmerkelijk weinig van gezien, als ik het wel heb.

michel - 03.08.2004 - 12:29

24mm op een full frame camera is gewoon heel mooi voor landschappen. Naarmate de hang naar groothoek groter wordt, blijkt de 1.6x crop van de 10D steeds beperkender. Gelukkig is film + een scanner een heel praktische oplossing.

De ST-E2 hebben we nog gebruikt bij onze eerste (en laatste) trouwreportage.

alex - 03.08.2004 - 13:16

Geen foto’s van een rijstevlaaitje?

CasaSpider - 03.08.2004 - 18:32

Is de foto van de waarschuwing schietterrein toevallig in de buurt van Gulpen gemaakt? Trouwens, alle foto’s hadden daar gemaakt kunnen zijn, voorzover mijn herinnering aan dat gebied mij niet in de steek laat. Mooi…

Harry - 08.08.2004 - 23:35

@Harry: Inderdaad. Epen, Gulpen, daar in die buurt.

alex - 09.08.2004 - 11:48

Heb je niet nog meer foto’s van het mooie zonnige Zuiden?
Zou ze wel graag willen zien anders!

Arvid - 15.08.2004 - 14:24

:-$ Sorry heb ze al gevonden.. damn toch eens eerst goed zoeken alvorens al direct te gaan vragen!

Arvid - 15.08.2004 - 14:26
reageer







onthoud mij:






Alle HTML-tags behalve <a href>, <b>, <i>, <strong>, en <em> worden uit je commentaar gestript. Je e-mail adres wordt nooit gepubliceerd.

02.08.2004 Lèmburggg

Na aankomst in Maastricht nemen we de bus naar Epen. Ik haat de bus. Hij zit altijd vol met bejaarden, gekken en schoolkinderen. Aangezien het zomervakantie en zaterdag is, valt de laatste groep gelukkig af. De gek blijkt dit maal achter het stuur te zitten. Om ons heen wordt door dames op leeftijd zonder onderbreking en op een geluidsniveau ver boven de pijngrens Limburgs gepraat. Ik kan er geen touw aan vastknopen. Gelukkig maar.

De hotelkamer is nog niet klaar. “Hij wordt vandaag éxtra schoongemaakt”, zegt de receptioniste. Later zullen we vanuit de binnenplaats zien hoe het systeemplafond gestofzuigd wordt. “Wilt u nog meeëten vanavond?”, vervolgt ze terwijl ze het menu onder onze neus schuift. Kogelbiefstuk of regenboogforel. Um, nee, dank u.

De lokale fietsverhuurder heeft een fascistisch hoofd. Ik heb als legitimatie alleen een kopie van mijn paspoort bij me. Hij vindt dat juist goed. “Zo lang dat dievenvolk met hun lange vingers niet van onze spullen af kan blijven, draag ik ook alleen een kopie bij me”. Ik denk dat hij het dievenvolk het liefst tegen de muur zou zetten.

De gehuurde fiets is van het zogenaamde ‘hybride’ soort. “Mooi”, zegt Anneke grijnzend, “dan kunnen we er ook het water mee op!” Handremmen, versnellingen, voor- en achtervering: het is even wennen na jarenlang Kronangebruik. Druk schakelend rijden we de eerste steile heuvel op. Als een idioot trappen terwijl je als een slak vooruit gaat is niet grappig.

Wandelaars groeten elkaar. Fietsers groeten elkaar. Motorrijders groeten elkaar. Zo gaat dat hier. Wielrenners rijden met verbeten blikken heuvels op, waarna ze zich met doodsverachting naar beneden storten. Dat is de nationale sport hier.

zwoegen

De zoektocht naar rijstevlaai blijft vruchteloos (haha!). Ze hebben overal alleen aahhbbrikôôhhs of krúúúsbassen. Het uitgekozen restaurant voor het diner blijkt een speciale attractie te hebben: kijk hoe vier vakantiewerkers vijftien tafels bedienen. Met een kop soep wiebelend naar buiten komen lopen, neerzetten, en dan met lege handen en iedereen negerend naar binnen voor het volgende item. De tafel naast ons weet te vertellen dat het de dag ervoor nog erger was, maar het eten goed is. Vandaag waren ze maar een uur eerder gekomen, tegen de ergste honger.

Op dag twee laten we de fietsen staan en wandelen we door de omgeving. Er hangt een dikke nevel, die pas laat optrekt. Veel wandelaars met honden, kinderen en wandelstokken. Er wordt weer druk gegroet. Ik probeer wat variaties uit: mogge, hallooo, d?¢?¢?¢?¢g, weertje hè. Het went niet. Weer geen rijstevlaai op het terras. Wel vriendelijke bediening en chocopinda’s bij de rekening, al hebben we alleen koffie gedronken.

Tijdens de busrit terug naar Maastricht lopen we een permanente gehoorbeschadiging op van de bejaarden achter ons.

Disclaimer: Limburg is prachtig, met wonderschone natuur en hartverwarmende zuidelijke gezelligheid. Het was heel leuk. Laat je vooral niet misleiden door mijn cynisme. ;)

style="display: none" >
alex | 08:47 | plaatsen | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Je MOET niet naar Limburg toch?

Koen - 02.08.2004 - 10:07

Een groot succes kortom!

De keer dat ik op zoek was naar vlaai in Limburg (op verzoek van een jarige oma die avond) heb ik nul vlaaien gevonden.
Uiteindelijk als kadootje in een winkel in Rotterdam een vlaai gekocht. :-)

Merel - 02.08.2004 - 10:35

Dat is nog eens tot rust komen.

Erwin - 02.08.2004 - 11:28

Niks mis met Limburg. En als jij op een dag bejaard bent en het waagt je kwaak open te trekken dat zal ik er een stukje over schrijven :)

George - 02.08.2004 - 11:34

Vergeet ik toch helemaal mijn link te dumpen! Bij deze! Niet dat er ook maar iets te zien is, maar toch!

George - 02.08.2004 - 11:35

Het is altijd leuk om onbeholpen stadsmensen in het wild te zien.

Motorrijders groeten elkaar overal, trouwens.

Painless - 02.08.2004 - 13:19

@george: wanneer komt baviaan.net weer tot leven?

Koen - 02.08.2004 - 13:35

Wij zijn na twee dagen down geweest te zijn gelukkig weer online. Pffft. :D

Mieke - 02.08.2004 - 18:45

@Koen: huh? wat? waar?

George - 02.08.2004 - 20:03

Waarschijnlijk was ik ook ??n van de wandelende groeters, heb er ?rg van genoten afgelopen weekeinde! … en het was toch echt niet zo moeilijk te vinden, de echte Limburgse Rijstevlaai… in het dorpje (gehucht) kuttingen, vlakbij Epen :-)

Pietje Positief - 02.08.2004 - 22:56

Ik heb altijd in Limburg het gevoel in het buitenland te zijn. Voor ??n van mijn opdrachtgevers moet ik redelijk vaak naar Heerlen maar ik ervaar het leven daar - ook in een kantoorgebouw - als een andere wereld.

Mieke - 02.08.2004 - 23:11

Pffff. Moet dit?

EJ - 03.08.2004 - 01:02

Hoe ziet een fascistisch hoofd eruit? Ik zou het graag weten wegens het tijdig bestellen van bruine overhemden.

mies - 03.08.2004 - 13:03

01.08.2004 Copyright

Prueba

Het aloude dilemma: ben ik vereerd of verontwaardigd…
Ik denk het laatste, vanwege de foto’s en zijn copyright notice.

style="display: none" >
alex | 22:25 | links | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Wel kunstig overgenomen, dat moet je ze meegeven. Alleen knullig dat hij die 3 nederlandse termen is vergeten.

Vraagje he, hoe ben je hier nou 8er gekomen?

Bumble - 01.08.2004 - 22:39

Ik vond een hele berg hits in mijn stats.

Het is best kunstig gedaan, mooie Wordpress implementatie ook. Het is allemaal nog in de Prueba-fase (test), dus dat met die Nederlandse termen komt vast goed.

alex - 01.08.2004 - 22:52

En pleite is ie alweer. Hard opgetreden? :-)

michel - 01.08.2004 - 23:28

Ik heb niks gedaan, een linkje was blijkbaar voldoende. Ik ben benieuwd of we het nog in een of andere hoedanigheid terugzien. :)

alex - 02.08.2004 - 08:22

Maar je gebruikt natuurlijk ook een strakke opmaak. Wil zelf ook nog eens iets dergelijks, maar dan bouw ik het wel helemaal zelf :-)

jeroen - 02.08.2004 - 09:15

01.08.2004 Het Kaaps schiereiland (4)

Robbeneiland is geen blok beton vol cellen. Bezoekers schuifelen er niet aangeslagen in een devoot zwijgen door de gangen.

Robbeneiland is een tamelijk groot eiland met een postkantoor, een school en een winkel. Langs de weg grazen herten. Het uitzicht op Kaapstad is er prachtig. Wat hadden we dit graag lopend gedaan. De bus is tot de laatste plaats volgepropt met toeristen. Tijdens het rondje “alle Nederlanders hand opsteken” en “wat is goedemorgen in het Deens” duiken Ilse en ik zo ver mogelijk weg. Flauwe grappen, onsamenhangende verhalen. De vrouwelijke gids wauwelt maar door in slecht verstaanbaar Engels. Een Nederlands gezin is hinderlijk aanwezig.

Als we eindelijk bij de cellenblokken aankomen voor een rondleiding door een oud-gevangene is al veel te veel tijd verstreken. Onze gids, die hier als politiek gevangene heeft vastgezeten van zijn zeventiende tot zijn tweeëntwintigste, moet zijn verhaal afraffelen, tot zijn en onze spijt. Een charismatische man in een zwarte coltrui en op gympen, dun brilletje, wat beginnend grijs in het dikke kroeshaar. We zien hem ineenkrimpen als de zoveelste mobiele telefoon afgaat. Hij vertelt kort over het dagelijks leven dat men hier had, over doodsangst en vriendschappen: men leerde elkaar hier kennen door elkaars — zwaar gecensureerde — brieven van thuis te lezen. Snel twee aan twee Mandela’s cel in, fotootje schieten en wegwezen, snel de gangen door want de volgende groep wacht, snel de binnenplaats over, snelsnelsnel want de boot vertrekt. Ik had graag in alle rust alles op me in laten werken. Voor de cellen in de laatste gang, waarin steeds het verhaal van één ex-gevangene te lezen is en wat van zijn persoonlijke bezittingen zijn uitgestald, is geen tijd.

Onze gids woont nu op het eiland, samen met zijn bewaarders van toen. Ze zijn vrienden. Het woord reconciliation klinkt voor de zoveelste keer vandaag. Hij is een optimist geworden, zegt hij, want hij moet wel. De rondleidingen zijn zijn manier van verwerken.

style="display: none" >
anneke | 20:13 | plaatsen | verberg reacties
1) print ("s"); } else { print("reageer"); } ?>  »

Onze server in Miami ligt er uit en wij zijn dus even niet bereikbaar via onze weblog. Ik hoop dat het snel weer verholpen is. Groetjes.

Mieke - 01.08.2004 - 21:54

Zo te lezen had jij geen eiland-toer met een groep Amerikanen die in de gevangenis zelf, in ??n van de barakken de oud-gevange alias gids durfden te onderbreken met de vraag wanneer ze de pinguins nu eingelijk eens zullen zien…

Ramon - 02.08.2004 - 00:23

Ai. Hoe genant kunnen sommige situaties zijn. Wel een mooie beschrijving!

Merel - 02.08.2004 - 10:29

Leuke beschrijving, ik heb genoten van je verhalen over Kaapstad. Over een maand vertrek ik naar Afrika om begin november te eindigen met een weekje Kaapstad om uit te hijgen van 2 maanden kamperen dwars door oostelijk en zuidelijk Afrika.

Maarten - 02.08.2004 - 21:37